کد خبر 994646
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
اعتراضات اسپانیا

هزاران تن از مدافعان حقوق زنان در پایتخت اسپانیا در اعتراض به افزایش خشونت‌های خانگی در این کشور دست به اعتراض زدند.

به گزارش مشرق، شاید برخی تصور کنند خشونت خانگی حاصل فقر و محرومیت است و بنابراین در کشورهای توسعه یافته بسیار اندک به این پدیده برمی‌خوریم. اما واقعیت چیز دیگریست!

پس از انتشار اخبار مربوط به افزایش میزان تجاوز به عنف و قتل زنان توسط شریک زندگی کنونی و پیشینشان، هزاران تن از مدافعان حقوق زنان در مادرید، دست به اعتراض زدند.

بیشتر بخوانید:

رکورددار خشونت جنسی علیه زنان کجاست؟ +نمودار

افزایش ۲۰ درصدی تجاوز در پایتخت سوئد

"تجاوز جنسی به ۴۵۰ کودک" توسط ۲ مرد آلمانی!

بحران تجاوز و خودکشی در ارتش آمریکا

فعالان حقوق زنان، وضعیت کنونی زنان در اسپانیا را یک «وضعیت اضطراری» توصیف کردند و خواستار اقدام جدی مسئولان برای تحقق برابری جنسیتی میان مردان و زنان شدند.

شرکت کنندگان در اعتراضات، خواستار پایان دادن به مردسالاری در اسپانیا شدند و اعلام کردند چگونه می‌توان در جامعه‌ای که مردان زنان را می‌کُشند، از دموکراسی سخن گفت.

بنا بر گزارش‌های رسمی اسپانیا، شمار زنانی که در سال جاری میلادی توسط شریک زندگی کنونی یا پیشین خود کشته شده‌اند ۴۲ نفر بوده است و ۳۲ کودک نیز در نتیجۀ خشونت‌های خانگی یتیم شده‌اند.

آمارها همچنین نشان می‌دهد که بیش از هزار زن از سال ۲۰۰۳ میلادی تاکنون در اسپانیا کشته شده‌اند.

این آمارها در حالی منتشر می‌شود که به نوشته یورونیوز، اسپانیا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی در موضوع مبارزه با خشونت خانگی از موقعیت بهتری برخوردار است.

پیش از این نیز، فعالان حقوق زنان در فرانسه نسبت به آمار بالای خشونت خانگی در این کشور هشدار داده بودند.

در فرانسه آمار بالای زنانی که به دست شریک زندگی فعلی یا قبلی‌شان کشته می‌شوند، به مرز بحران رسیده است.

وضعیت کشته شدن زنان در فرانسه به قدری نگران‌کننده شده است که رسانه‌ها مدام درباره آن می‌نویسند و گروه‌های مدافع حقوق زنان نیز کارزارهایی را برای مبارزه با این پدیده به راه انداخته‌اند.

به نوشته روزنامه لوموند، در فرانسه، به طور میانگین هر سه روز یک زن به دست شریک زندگی فعلی یا سابقش کشته می‌شود. به نوشته این روزنامه شمار کلی این قربانیان در هر سال به ۱۴۰ نفر می‌رسد.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس