کد خبر 1001921
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
زن محجبه

جمعی ۹۰ نفره از شخصیت های مختلف فرهنگی، علمی، اجتماعی و هنری فرانسه با انتشار نامه‌ای سرگشاده به امانوئل ماکرون، خواستار اقدام فوری دولت در محکومیت «تعرض» یک نماینده راستگرا به یک زن محجبه شدند.

به گزارش مشرق، امضاء کنندگان این نامه که در یکی از ستون‌های روزنامه لوموند منتشر شده با خطاب قرار دادن امانوئل ماکرون درخواست خود را اینگونه مطرح کرده اند: «ما (...) از دولت فرانسه و از رئیس جمهوری می‌خواهیم هر چه سریعتر برخورد با زن محجبه‌ای که در مقابل چشمان فرزندش مورد تعرض قرار گرفته است را به صورت صریح و آشکار محکوم کنند.»

بیشتر بخوانید:

کشورهای رکورددار تعرض به دانش‌آموزان در جهان

اولین تجربه جنسی بسیاری از زنان در آمریکا «تجاوز» است!

اعتراض هزاران اسپانیایی به آمار بالای تجاوز و قتل زنان


 این نامه همچنین برچسب زدن، ترد کردن و تمسخر شهروندان مسلمان تنها به دلیل عمل به دستورات دینی مربوطه را محکوم می کند و خواستار مقابله با این گونه رفتارها شده است.


ماجرا به روز جمعه گذشته باز می‌گردد، زمانی که ژولین ادول، عضو دفتر مرکزی حزب راستگرای افراطی «اجتماع ملی» از مادر محجبه یک دانش آموز که فرزندش را در گردش جمعی خارج از مدرسه برای بازدید از شورای منطقه ای «بورگونی-فرانش-کنته» همراه می‌کرد، خواست که برای ورود به سالن حجاب از سر بردارد.


در پی این اقدام نماینده راستگرای فرانسه، این مادر محجبه مجبور به ترک محل شد.


شخصیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری فرانسه در نامه‌ای که به امضای ۹۰ نفر رسیده این حرکت را که تصاویر ویدیویی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر و واکنش گسترده کاربران را به همراه داشته مصداق بارز «نفرت» و «خشونت بی سابقه» توصیف کرده‌اند.

در این نامه ضمن اشاره به واکنش ژان میشل بلانکه، وزیر آموزش فرانسه به این جریان تاکید شده است: «اینکه وزیر حرکت را محکوم کند اما در عین حال بگوید که حجاب مطلوب جامعه ما نیست آیا نشانه آشکار انگ زدن فرضی در بالاترین سطح نیست؟»


امضاء کنندگان نامه همچنین اظهارات کریستف کاستانر، وزیر کشور فرانسه در خصوص فهرست بندی برخی اعمال مذهبی به عنوان نشانه گرایش به افراطی گری را محکوم و تاکید کردند که این اعمال تنها برگرفته از دستورهای مذهبی است که مسلمانان معتقد به طور معمول به انجام آن مبادرت می ورزند.


به نوشته یورونیوز، عمر سی، بازیگر شناخته شده و برنده جایزه سزار، سلین سیاما، کارگردان زن فرانسوی، کن ساماراس، خواننده رپ فرانسوی ملقب به «نکفو» و تعدادی از خبرنگاران و ورزشکاران از ۹۰ امضاء کننده این نامه محسوب می‌شوند.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    3 0
    اصلا تیتر خوبی نیست
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    6 30
    غرب دیگه، نماد حقوق بشرن، آخه چه چیز غرب رو گدایی می کنین، غرب گداها..
  • ناشناس IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    5 22
    خدایا کاری کن هرجای این عالم زندگی میکنیم حجاب وعقاید قشنگمون رو در این مذهب تشیع ازدست ندیم به حق ۱۴ عزیزت دعامو مستجاب کن
  • بهنام IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    6 15
    بله ادعای آزادی ، آزادی غربی بهتر از این نمی شود. آزادی که ترس از وجود یک زن محجبه دارد. چون ابلیس می داند جایی که حق نمایان شود، باطل به سمت نابودی می رود.
  • BE ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    0 21
    این صهیونیست های آشغال همه جا هستند ، چپ و راست نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس