کد خبر 994519
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
درویشیان

رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور گفت: فساد قابل تحمل نیست و باید بسترهای فسادزا شناسایی و به آنها ورود کرد و در این مسیر با کسانی که از این بسترها سوءاستفاده می کنند، برخورد خواهد شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن درویشیان در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سه عامل مهم در توفیق هر مجموعه نقش اساسی دارد و اگر کشوری قانون نداشته باشد هرچند مدیران خوبی داشته باشد به اهدافش که پیش بینی شده دست نمی یابد. 

وی گفت: علاوه بر قانون، مجریان و نظارت بر اجرای قوانین از دیگر عوامل موفقیت هر سیستمی است و در این زمینه، نظارت از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور را بیشتر بشناسید

رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: پیشگیری یکی از راهبردهای جدید قوه قضائیه است و چون مدیران و کارکنان دولتی، سرمایه های کشور هستند و باید از آنها صیانت کرد، یکی از موارد صیانت، نظارت و پیشگیری است.

درویشیان با تاکید براینکه شیوه های سنتی و اعزام هیئت های نظارتی دیگر کارساز نیست، تصریح کرد: باید به سمت نظارت های الکترونیکی برویم و سامانه های فعال در برخی حوزه ها باید با سازمان بازرسی مرتبط شوند تا بموقع و قبل از اینکه تصمیم نادرستی گرفته شود،فعالیت ها را رصد کنیم.

وی افزود: حمایت از مدیران کارآمد، قانونگرا و پاکدست در دستور کار قرار دارد و به همین منظور پیگیری می کنیم تا با همکاری مجلس بند ابلاغی مقام معظم رهبری در رابطه با برنامه های چندگانه توسعه عملیاتی شود و حمایت از تولید و کارآفرینی سالم در دستور کار قرار می گیرد.

رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشورگفت: معتقد نیستیم فساد سیستمی است اما فساد هر اندازه هم که کم باشد، بازهم زیاد است و در کشوری که مردم پایه و اساس هستند، فساد قابل تحمل نیست و باید بسترهای فساد زا شناسایی شوند و برخورد لازم صورت گیرد و با کسانی که از این بسترها سوءاستفاده می کنند برخورد خواهد شد.

وی افزود: یکی از اولویت های ما در سازمان بازرسی این است که مدیران ما وظیفه شان را در رابطه با نظارت به درستی انجام دهند و موضوع واحدهای نظارتی دستگاه های اجرایی بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد چراکه طبق قوانین مکلف به ارایه گزارش هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    3 0
    مدیران اگر پاک باشند و قانگرا باشند بنطرم فساد خیلی محدود می باشد
  • ایرانی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    10 0
    لطفاً از خودتان شروع کنید تا به نتیجه برسید در غیر اینصورت سکوت بهترین گزینه است.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    0 0
    باید گزارشات مردمی نیز موردتوجه جدی تری واقع شود
  • NL ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    0 0
    ومن الله توفیق..موفق باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس