کد خبر 994426
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
حمله شدید نتانیاهو به ترامپ/پشت پرده لغو سفر بی بی به آمریکا

شکست بنیامین نتانیاهو در انتخابات سراسری سرزمین‌های اشغالی، شوک سختی را به نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس وارد کرده است.

به گزارش مشرق، بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی معتقدند که در بهترین حالت ممکن، نتانیاهو می‌تواند به عنوان نخست وزیری بدون اختیار در تل آویو حضور یابد که سکان دولت ائتلافی او در دستان آویگدور لیبرمن یا بنی گانتز باشد. ضمن آنکه اساسا احتمال خروج نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قدرت و جایگزینی فردی دیگری در مسند نخست وزیری صهیونیست‌ها بالاست.

نکته حائز اهمیت اینکه نتانیاهو متعاقب شکست در انتخابات، ترامپ و کاخ سفید را نسبت به عدم حمایت کافی از خود در انتخابات متهم کرده است! نخست وزیر رژیم صهیونیستی حاضر نشده است پس از انتخابات تماسی با ترامپ یا حتی جرد کوشنر داماد وی داشته باشد و تنها از طریق لابی آیپک، نارضایتی و خشم شدید خود از ترامپ را به کاخ سفید منتقل کرده است.

بیشتر بخوانید:

اگرچه نتانیاهو به بهانه پیچیدگی اوضاع سیاسی در سرزمین‌های اشغالی (پس از انتخابات) اعلام کرده است که به نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نمی‌رود، اما دلیل اصلی عدم حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این نشست سالیانه، خشم وی از ترامپ و کوشنر است.

بنابر اعلام منابع آگاه، نتانیاهو اخیرا در نشستی خصوصی در میان اعضای ارشد حزب لیکود اذعان کرده است که ترامپ پس از برگزاری انتخابات سراسری قبلی و ناکامی وی در تشکیل دولت، با افرادی مانند گانتز و لیبرمن در راستای تشکیل دولت جدید در سرزمین‌های اشغالی و موضوعاتی مانند نحوه پیشبرد طرح معامله قرن وارد مذاکره شده است، مذاکراتی که به دور از اطلاع نتانیاهو صورت گرفته است.

همچنین نتانیاهو در این نشست اعلام کرده است که تاریخ مصرف وی برای ترامپ به پایان رسیده و از این رو رئیس جمهور آمریکا حمایتی از وی برای پیروزی در انتخابات صورت نداده است. اظهارات اخیر ترامپ در خصوص انتخابات سرزمین‌های اشغالی و ابراز بی تفاوتی وی در خصوص شکست نتانیاهو نیز در همین راستا قابل ارزیابی است. نخست وزیر رژیم صهیونستی تصریح کرده است که در صورت از دست دادن پست نخست وزیری، افشاگری‌هایی را در این خصوص صورت خواهد داد. موضوعی که با مخالفت برخی اعضای ارشد حزب لیکود همراه بوده است. آن‌ها از نتانیاهو خواسته اند تا در این خصوص فعلا سکوت کند.

نخست وزیر رژیم صهیونستی در نشست فوق العاده حزب لیکود، در عین دفاع کلی از عملکرد خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی و حمایت مطلق خود از ترامپ، اذعان کرده است که در شناخت شخصیت ترامپ و محاسبه میزان حمایت واقعی رئیس جمهور ایالات متحده از خود و حزب متبوعش، اشتباه عمل کرده است.

واقعیت امر این است که در گذشته‌ای نه چندان دور، نتانیاهو و حضور وی در قدرت، خط قرمز ترامپ محسوب می‌شد و کاخ سفید از طریق جرد کوشنر و لابی گری‌های وی در سرزمین‌های اشغالی، نهایت تلاش خود را در خصوص استمرار حضور نتانیاهو در قدرت صورت می‌داد. با این حال متعاقب رویگردانی رای دهندگان صهیونیست از نتانیاهو در ماه‌های منتهی به انتخابات، از میزان این حمایت به شدت کاسته شد.

اظهارات نتانیاهو نشان می‌دهد که ترامپ حتی در قبال حامی اصلی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و شریک راهبردی خود در منطقه نیز دست به نوعی ریسک سیاسی زده و با رقبای وی وارد معامله شده است!
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    مردم امریکا از خود سوال نمی کنند که چرا باید با مالیات انها هزینه های حمایت از تجاوزگری صهیونیست ها را پرداخت شود ؟ رسانه های ایرانی سعی کنند به مردم امریکا بفهمانند با پول مالیات انها در چند سال گذشته چندهزار میلیارد دلار هزینه حمایت از صهیونیست ها شده است
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      3 3
      ميدونن تمام سرمايه و اقتصاد امريکا دست اسرايل اگه اسرايل مشکلي ئيش بياد امريکا چند برابر ضربه ميخورن براي همين از دولتشون حمايت ميکنن
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      129 7
      چون بزرگترین سرمایه دارای آمریکا یهودین. عجقم نمیخاد شما بهشون چیزی بگین اونا خودشون میدونن. شما بفکر این کشور مریض خودمون بش
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      0 0
      حاجی پول مالیات و نفت و منابع ملت ایران خرج چی و کیا میشه?
  • مردم IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    مرگ بر اسرائيل
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
      8 0
      ترامپ هم رفتنیه ان شاالله
  • ناشناس UA ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    خوشحالم که مردم با رای خود این صهیونیست خونخوار کثافت فاسد را از اریکه قدرت به پایین کشیدن مرگ بر تمام سردمداران جنایتکار اسرائیل
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    0 0
    نتانیاهوباید در انتخابات برنده شودباید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس