کد خبر 994206
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
خوراکی

درد و خارش گلو، سرفه خشک و کوتاه و گرفتگی بینی از علائم رایجی هستند که معمولا همه ما در هنگام سرماخوردگی آنها را تجربه می کنیم.

به گزارش مشرق، معمولا درمان کامل سرما خوردگی حدود 5 روز طول می کشد اما اگر رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر دهیم می توانیم سیر بهبود این بیماری ویروسی را سریع تر کنیم:

سوپ مرغ بخورید: این نوع سوپ حاوی ماده‌ای به نام سیستئین است که می ‌تواند به بهبود مخاط و گرفتگی گلو کمک کند. همچنین خوردن آن می ‌تواند از التهاب ریه‌ ها بکاهد.

ماست را فراموش نکنید: ماست و همچنین دیگر مواد لبنی، سرشار از روی، هستند که به بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن کمک می ‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مرکبات و توت‌ها را به رژیم غذایی بیفزایید: این را بدانید که ویتامین ث، جلوی سرماخوردگی را نمی ‌گیرد، اما خوردن میوه ‌هایی که سرشار از این ویتامین هستند، به شما کمک می‌کند تا هر چه سریعتر بهبود یابید. همچنین این دست از میوه‌ ها اندکی خاصیت ضد حساسیت دارند که به کاهش ناراحتی‌ های تنفسی نیز کمک می ‌کنند.

از ادویه‌ جات بهره ببرید: سیر، زردچوبه، فلفل تند و سایر ادویه‌ جات طعم دهنده می‌ توانند منجر به باز شدن مجراهای تنفسی و سینوسی شوند.

گوشت قرمز و غذاهای دریایی مصرف کنید: این دسته از موادغذایی را به خاطر میزان پروتئین موجود در آنها انتخاب کنید و به خاطر داشته باشید که آنها منابع غنی روی هستند.

به اندازه کافی بخوابید: وقتی می خوابید و یا استراحت می کنید، در واقع به بدنتان اجازه می دهید که همه انرژی خود را برای مبارزه با سرماخوردگی بکار گیرد. خوابیدن و استراحت کردن باعث می شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش یابد و همه توانایی خود را برای مبارزه با ویروس سرما خوردگی استفاده کند. بنابراین حداقل8 ساعت در شب بخوابید و علاوه بر آن در طول روز هم حتما چند خواب کوتاه داشته باشید.

قهوه ننوشید: مصرف نوشیدنیهایی مثل قهوه و چای سیاه غلیظ خودداری کنید. زیرا این نوشیدنی ها به جای آنکه به بدن شما آبرسانی کنند، آب بدن شما را کم می کنند. در عوض نوشیدن آب زیاد به بدن شما کمک می کند که سموم و مواد زائد را سریعتر دفع کند و باعث می شود که خون و سلولهای شما به خوبی کار کنند.

منبع: آوای سلامت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    3 0
    خیلی ممنون .مفید بود
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    0 0
    خیلی خوبه سرما بخوریم به نظر من از جوجه خوردن راحت تره
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    3 1
    "الکل ننوشید:" مصرف الکل حرام است یک، برای سلامتی جسم و روح مضر است دو، اتلاف عمر و سرمایه است سه؛ چه سرما خورده باشید و چه نخورده باشید اصلاً به مصرف الکل فکر هم نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس