کد خبر 993930
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
آرامکو

مایکل مالوف می‌گوید سعودی‌ها هیچ شاهدی دال بر اینکه موشک‌ها از کجا به سوی تاسیسات آرامکو شلیک شده‌اند، ارائه نکرده‌اند.

به گزارش مشرق، یک مقام سابق پنتاگون در گفت‌وگو با یک شبکه روس، اذعان کرد که نمایش تبلیغاتی چهارشنبه‌شب سعودی‌ها برای متهم کردن ایران به حمله به تاسیسات نفتی آرامکو، فاقد هرگونه مدرکی دال بر دست داشتن ایران در این حملات بوده است.

به‌نوشته وبگاه شبکه خبری راشاتودی، «مایکل مالوف»، مقام سابق پنتاگون به این شبکه گفته است که سعودی‌ها هیچ شاهدی دال بر اینکه موشک‌ها از کجا به سوی تاسیسات آرامکو شلیک شده‌اند، ارائه نکردند.

بیشتر بخوانید:

حمله به پالایشگاه‌های عربستان معادلات را به‌هم ریخت

آقای ترامپ! سوره فیل را بخوان

تحلیل کارشناسان غربی از حمله به آرامکو

بررسی ابعاد ضربه اقتصادی - امنیتی یمنی‌ها به آل‌سعود/ از حمله پهپادها به ساختمان بورس سعودی تا آبروریزی پاتریوت‌های آمریکایی +عکس و نقشه

وی به هشدار ایران در خصوص پاسخگویی بهگونه اقدام خصمانه اشاره و تاکید کرد که اگر شریط از کنترل خارج شود کسی در امان نخواهد ماند. «شما می‌توانید جنگ را شروع کنید اما چگونه آن را پایان خواهید داد؟

چهارشنبه‌شب، سرهنگ «ترکی المالکی»، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی طی کنفرانس خبری، مدعی شد که ایران در حمله اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی دست دارد.

سخنگوی وزارت دفاع عربستان طبق روال گذشته، با نمایش لاشه‌هایی که مدعی است متعلق به  موشک‌ و پهپاد است، ادعا کرد که این تسلیحات را ایران به کار گرفته است.

پس از آنکه بامداد روز شنبه، 10 فروند پهپاد ارتش یمن در عملیاتی تلافی‌جویانه، توانستند آسیب‌های گسترده‌ای به تاسیسات آرامکو در بقیق و خریص وارد کنند، مقامات آمریکایی سعی کردند انگشت اتهام را به سمت تهران بچرخانند. ایران این ادعاها را قویا رد کرده و نسبت به هرگونه ماجراجویی به طرف‌های غربی و منطقه‌ای هشدار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس