کد خبر 993736
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
اس-۴۰۰

ارتش روسیه در اقدامی تاکتیکی برای تقویت قلمروی هوایی خود سامانه پدافند موشکی «اس-400» را در بخشی از قطب شمال مستقر کرد.

به گزارش مشرق، ارتش روسیه اعلام کرد که سامانه قدرتمند دفاع موشکی «اس-400» خود را در «مجمع الجزایر نوایا زملیا» در قطب شمال مستقر کرده است.

 ناوگان شمالی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «هنگ پدافند هوایی ناوگان شمالی روسیه مستقر در جزیره "یوژنی" به سامانه‌های جدید اس-400 مجهز شده است.»

بیشتر بخوانید:

اعلام زمان عملیاتی شدن اس 400 در ترکیه

ارتش روسیه به آموزش پرسنل خود برای استفاده از سامانه اس-400 اشاره کرد. این پرسنل قبلا از سامانه اس-300 استفاده می‌کردند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه چندی قبل به ارتش کشورش دستور داد برای مقابله با تحرکات آمریکا در مرزهای این کشور حضور در قطب شمال را توسعه دهند.

اس-400 از دیگاه کارشناسان نظامی جهان پیشرفته‌ترین سامانه‌ دفاع موشکی در نوع خود است که توانایی حمل و شلیک سه نوع موشک مختلف را دارد و می‌تواند اهداف متنوعی از قبیل موشک‌های بالستیک، کروز و جنگنده‌های رادار گریز را شناسایی و هدف قرار دهد.

 مرکز تحقیقاتی کنگره آمریکا نیز چندی قبل در گزارشی نوشت ، قطب شمال ممکن است به منطقه «رقابت تشنج آمیز نظامی» واشنگتن و مسکو مبدل شود و کارشناسان نگرانند که به دلیل افزایش قدرت بالقوه نظامی روسیه در قطب شمال، آمریکا نتواند از منافع خود دفاع کند.

روسیه چندی قبل از زیردریایی‌های «تولا» و «دولگاروکی» خود مستقر در اقیانوس قطب شمال و دریای «بارنتز» موشک‌های بالستیک «سینوا» و«بولاوا» شلیک کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس