کد خبر 993119
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۷
نفت

تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا بعید است بتوانند به سرعت بشکه‌های از دست رفته نفت در اثر حملات به تاسیسات آرامکوی عربستان را جبران کنند.

به گزارش مشرق، کارشناسان انرژی گفتند تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا میلیون‌ها بشکه نفت خام به بازارهای جهانی عرضه کرده‌اند اما این بدان معنا نیست که به سرعت بتوانند بشکه‌های از دست رفته در اثر حملات به تاسیسات آرامکوی عربستان را جبران کنند.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: به نفت خاورمیانه نیازی نداریم

تولیدکنندگان نفت شیل پس از سال‌ها هزینه کردن در این بخش، بودجه و کارگران خود را کاهش داده اند و از اهداف تولیدی خود کاسته‌اند. آنها همچنان از سوی سرمایه‌گذاران برای مهار هزینه‌ها و بازگشت پول به سهامداران از طریق بازخرید و سود سهام تا توسعه حفاری‌ها تحت فشار هستند.

نفت شیل چرخه کوتاهی برای عرضه دارد و توانایی اضافه کردن یا کاهش دادن تولید به سرعت را نسبتا دارد. تولیدکنندگان به ویژه از سوی خریداران آسیایی با افزایش تقاضا مواجه خواهند شد. اما این تولیدکنندگان به ۹۰ تا ۱۸۰ روز برای حفاری، تکمیل و به خط آوردن تولید جدید نیاز دارند.

برنادتی جانسون، کارشناس بازار گفت هزار چاه پرمین در آمریکا وجود دارد که حفاری شده اند اما تکمیل نشده‌اند یا به خط لوله متصل نشده‌اند.

وی افزود: «نفت شیل به آسانی نمی‌تواند شیر (تولید) را باز کند... زیرساخت ها حقیقتا هنوز برای رسیدن به ساحل وجود ندارند.»

نمایندگان اکسون موبیل، رویال داچ شل و شورون که همگی تولیدکنندگان نفت شیل هستند، از اظهارنظر تاثیر احتمالی بر فعالیت‌هایشان خودداری کردند.‌

جانسون گفت اگر این حملات منجر شود تا قیمت نفت خام آمریکا به متوسط ۶۰ دلار در هر بشکه برسد، می‌تواند تولید نفت آمریکا حدود ۲ میلیون بشکه در روز در سال آینده افزایش یابد.

اندی لیپو، رئیس موسسه مشورتی لیپو اویل گفت: «شرکت‌های نفتی آمریکا که در حوزه پرمیان فعالیت می‌کنند برنامه‌های خود را این هفته بر اساس آنچه در عربستان رخ داد، تغییر نخواهد داد.»

روز شنبه، ده فروند پهپاد تهاجمی یمن، تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان را به آتش کشیدند و تولید نفت این کشور ۵۰ درصد کاهش یافت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس