کد خبر 992491
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
عربستان

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن عملیاتی را در استان عسیر علیه مزدوران سعودی به اجرا گذاشتند.

به گزارش مشرق، از جنوب شرق استان عسیر عربستان خبر می‌رسد، رزمندگان یمنی از مناطق تحت سیطره، عملیات جدیدی را علیه نیروهای مزدور تحت فرمان رژیم سعودی انجام دادند.

بیشتر بخوانید:

تحلیل صهیونیست‌ها از حمله پهپادی یمن به آرامکو

واکنش ابوظبی به عملیات پهپادی یمنی‌ها علیه عربستان

تولید و صادرات نفت عربستان مختل شد

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی در جریان این عملیات مواضع مزدوران سعودی را در شرق کوه «عرف» در منطقه «مجازه غربی» هدف قرار دادند و در همان گام نخست موفق شدند خطوط دفاعی آنان را در هم بشکنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی پس از درگیری‌های سنگین در این محور توانستند تعدادی از مقرها و پناهگاه‌ها را به کنترل دربیاورند و خسارت‌های زیادی را به تجهیزات نظامی نیروهای مزدور وارد کنند.

خبرها حاکیست، رزمندگان یمنی مقادیری از تجهیزات نظامی مزدوران رژیم سعودی را در جریان سیطره بر مقرهای نظامی در شرق کوه «عرف» به غنیمت گرفتند و شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

نیروهای یمنی درصدد هستند با پیشروی در محور مجازه در جنوب شرق استان عسیر، فشار را بر مزدوران رژیم سعودی در غرب استان نجران عربستان افزایش دهند.

از محور «الربوعه» در جنوب غرب استان عسیر عربستان خبر می‌رسد، درگیری‌ها ادامه دارد و رزمندگان یمنی با عملیات‌های محدود و کمین‌های دقیق خسارت‌هایی را به نیروهای مزدور رژیم سعودی وارد کردند.

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار میزان گذاشته است، رژیم سعودی از ترس از دست دادن منطقه مهم و راهبردی «الربوعه»، صدها تن از نیروهای مزدور را برای حفظ این منطقه اعزام کرده است.

منطقه راهبردی «الربوعه» دروازه ورودی به جنوب غرب استان عسیر عربستان محسوب می‌شود و نقطه اتصال به استان جیزان به شمار می‌آید؛ این منطقه همچنین دروازه شمالی بخش «باقم» در شمال استان صعده یمن است.

خبرها از جنوب استان عسیر نیز حاکیست، نیروهای یگان مهندسی در یک عملیات دقیق موفق شدند شماری از مزدوران سعودی را در منطقه «ابوب الحدید» در کمین تله‌های انفجاری گرفتار و کشته و زخمی کنند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد آورند.

استان عسیر در جنوب عربستان واقع شده و رزمندگان یمنی در ۵ سال گذشته بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شرق این استان را به کنترل درآورده‌اند و تلاش رژیم سعودی برای اشغال مجدد مناطق از دست رفته نتیجه نداده است.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    2 0
    راه حل یمن حملات 1- شبانه (با دوربین ها دید در شب) تا پشتیبانی هوایی وجود نداشته باشد 2- مستمر هر شب 3- کوچک 4- در تمامی خطوط 5- خصوصا مناطق کوهستانی برای تخریب روحیه اشغالگران و نابودی قدرت تصمیم گیری اشغالگران است
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    4 0
    عربستان سقوطی..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس