کد خبر 992472
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
پسر اسامه بن لادن

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای رسما تایید کرد که «حمزه بن لادن» پسر اسامه بن لادن در یک عملیات ضدتروریستی توسط نظامیان آمریکایی کشته شده است.

به گزارش مشرق، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای در روز شنبه اعلام کرد که حمزه بن لادن پسر اسامه بن لادن رهبر پیشین القاعده طی یک عملیات ضدتروریستی در مرز پاکستان و افغانستان کشته شده است.

بیشتر بخوانید:

رهبر القاعده در سالگرد ۱۱ سپتامبر خواستار حمله به غرب شد

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا یک ماه پیش از کشته شدن حمزه بن لادن خبر داده بود. برخی منابع اطلاعاتی آمریکا زمان کشته شدن حمزه بن لادن را یکی دو سال اخیر اعلام کرده‌اند.  

در این بیانیه آمده است، حمزه بن لادن از سرکردگان ارشد القاعده و پسر اسامه بن لادن در یک عملیات ضدتروریستی نظامیان آمریکایی در منطقه افغانستان-پاکستان کشته شده است.

کاخ سفید می‌گوید که حمزه نقش پررنگی در ساختار گروه القاعده داشته و قصد انجام عملیاتهای تروریستی جدید علیه منافع آمریکا داشت.

در این بیانیه مشخص نشده است که زمان دقیق حمله چه زمانی بوده است. 

کاخ سفید همچنین گفته است که مرگ حمزه بن لادن، نه تنها القاعده را از ارتباط معنوی و نمادین با بن لادن محروم می‌کند بلکه فعالیتهای عملیاتی این گروه را هم تضعیف خواهد کرد. 

به نوشته شبکه ان بی سی، وزارت خزانه داری آمریکا ۱۰ اسفند ۹۷  برای هرگونه دادن اطلاعاتی که منجر به بازداشت حمزه بن لادن شود، یک میلیون دلار پاداش در نظر گرفته بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    1 2
    لعنت خدا به آمریکا و استکبار جهانی
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
      0 0
      وقتی تاریخ مصرفشان تمام می‌شود ، توسط آمریکا کشته می‌شوند مخصوصا وقتی زمان انتخابات در آمریکا باشه
  • DE ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    2 20
    کاخ سفید گفته مرگ حمزه بن لادن، نه تنها القاعده را از ارتباط معنوی و نمادین با بن لادن محروم می‌کند بلکه فعالیتهای عملیاتی این گروه را هم تضعیف خواهد کرد.لذا کاخ سفید بایستی سریعا جایگزین برای او تعیین کند تا راه القاعده ادامه پیداکند تا امریکا بهانه داشته باشد در منطقه بماند و میلیاردها دلار اسلحه بفروشد.
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    0 0
    اسمش حمزه بن اسامه بن لادن اسست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس