کد خبر 992268
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
جنگنده‌های اف-۳۵ آمریکا نمایه

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد با فروش ۳۲ فروند جنگنده F۳۵ ساخت شرکت لاکهید مارتین به ارزش ۶.۵ میلیارد دلار به لهستان موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در آوریل سال جاری میلادی به کنگره گفته بود که در حال بررسی فروش جنگنده‌های F۳۵ به لهستان، یکی از اعضای ناتو و همچنین به یونان، رومانی، اسپانیا و سنگاپور است.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: این فروش همکاری‌های لهستان با ناتو را تقویت می‌کند و وابستگی این کشور اروپایی به تجهیزات روسی را کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

ژاپن 42 فروند اف 35 بی می خرد

لهستان که مرزهای مشترکی با روسیه و آلمان دارد در جریان جنگ سرد متعلق به پیمان ورشو به رهبری جماهیر شوروی بود.

تأیید این فروش چند روز پس از سفر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به لهستان به منظور گرامیداشت هشتادمین سالروز آغاز جنگ جهانی دوم صورت گرفت.

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آمریکا برنامه «خرید آمریکایی» را پیش برده که محدودیت‌ها در رابطه با فروش تسلیحات را کاهش داده و مقامات آمریکایی را ترغیب کرده تا نقش پررنگ‌تری در افزایش تجارت برون‌مرزی در زمینه صنایع تسلیحاتی آمریکا ایفا کنند.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کنگره روز سه‌شنبه از موافقت این وزارتخانه با فروش جنگنده‌های F۳۵ به لهستان مطلع شده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    10 9
    دقیقا بالای لهستان جاییکه کالینگراد روسیه هست اس300 و اس 400 ها مستقر هستن. این موافقت امریکا یعنی نه اس300 و نه اس400 توانایی شکست دادن اف35 رو ندارن و مقالات مشرق در این باره همش یک مشت مضخرفه
  • NL ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    5 1
    باید جنگنده های سوخو 35 که رادارشون توانایی شناسایی این هواپیما را داره نزدیک مرز لهستان مستقر بشن
  • NL ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    1 1
    ایران هم ۵۰۰ فروند بخرد ! + ۳۰۰ فروند اف۲۲ . بزارید ۲۰۲۰ بشه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس