دیوید شنکر

معاون وزیر امور خارجه آمریکا تهدید کرد که تحریم‌های بعدی آمریکا می‌تواند متحدان حزب‌الله در لبنان را هدف قرار دهد.

به گزارش مشرق، «دیوید شنکر» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک روز پنجشنبه اعلام کرد که تحریم‌های آتی آمریکا می‌تواند متحدان حزب‌الله در لبنان را هدف قرار دهد.

وی که با شبکه ال‌بی‌سی‌آی لبنان مصاحبه می‌کرد، گفت: «در آینده ما (تحریم‌ها بر افراد را) مشخص خواهیم کرد چون ما باید اشخاص حقیقی که در حال کمک به حزب‌الله هستند را صرفنظر از فرقه یا مذهب آنها مشخص کنیم.»

بیشتر بخوانید:

سند شکست تحریم‌های آمریکا علیه ایران

وی در پاسخ به این سوال که آیا این بدان معناست که تحریم‌ها متحدان حزب‌الله را نیز هدف قرار خواهند داد پاسخ داد: قطعا.

معاون وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد که آمریکا همواره لیست تحریم‌های خود را بازبینی می‌کند.

پیشنهاد هدف قراردادن متحدان حزب‌الله موضوع حساسی برای لبنان در گذشته بوده است.

در سال ۲۰۱۷، رونوشت پیش نویس پیشنهادی برای تشدید تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله باعث ایجاد ناآرامی در لبنان شد. در این رونوشت به احتمال تحت تحریم قرار گرفت «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان که از جنبش امل است اشاره شده بود.

از سوی دیگر،‌«میشل عون» رئیس جمهور لبنان که از مسیحیان مارونی است نیز متحد سیاسی حزب‌الله به شمار می‌آید. هدف قرار دادن جنبش امل و حزب‌الله و وابستگان به آنها، خطر به حاشیه راندن بخش بزرگی از جامعه لبنان، ‌بانک‌ها و منابع سیاسی این کشور را به همراه خواهد داشت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو هفته پیش در راستای تشدید تحریم‌ها علیه حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد «جمال تراست» که یک موسسه مالی مستقر در لبنان است را به دلیل تسهیل آگاهانه فعالیت‌های بانکی حزب‌الله در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

خزانه‌داری آمریکا مدعی شده «جمال‌ تراست» به شورای اجرایی حزب‌الله و بنیاد شهید ایران خدمات بانکی ارائه می‌دهد. 

دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از موفقیت‌های حزب‌الله لبنان در مقابله با گروه‌های تروریستی در سوریه تلاش‌ها برای تشدید فشار به حزب‌الله لبنان را افزایش داده‌اند. واشنگتن در راستای تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان بانک‌ها و شخصیت‌های لبنانی را به اتهام ارتباط با این گروه در فهرست تحریم قرار می‌دهد. 

آمریکا و رژیم صهیونیستی علاوه براین در راستای تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان کشورهای اروپایی را برای «تروریستی» اعلام کردن حزب‌الله به شدت تحت فشار قرار داده‌اند. 

این تصمیم‌ها در حالی اتخاذ می‌شود که حزب‌الله یکی از مهمترین احزاب سیاسی لبنان است و در انتخابات اخیر پارلمان لبنان هم با وجود اقدامات آمریکا علیه این حزب، بخش بزرگی از کرسی‌ها در اختیار ائتلاف مورد حمایت حزب‌الله قرار گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس