کد خبر 992197
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
هوش مصنوعی نمایه

پژوهشگر حوزه هوش مصنوعی گفت: از ۱۵ تریلیون دلاری که قرار است تا سال ۲۰۳۵ به اقتصاد جهان از بابت هوش مصنوعی تزریق شود، رقم ۱۴ میلیون دلار آن متعلق به امریکا، کانادا و چین است.

به گزارش مشرق، نادر نقشینه، پژوهشگر حوزه هوش مصنوعی با اشاره به وسعت هوش مصنوعی در علوم مختلف نظیر ادبیات، ریاضی، مهندسی و غیره اظهار داشت: از طریق هوش مصنوعی، تمام اطاعات را به صورت صفر و یک گردآوری می‌کنیم و به نتیجه دلخواه می‌رسیم.

بیشتر بخوانید:

ربات‌هایی که برای زندگی در فضا آماده می‌شوند +فیلم

زمان پیوستن ایران به فناوری "5G"

وی همچنین به نوعی از هوش مصنوعی بعنوان هوش عمومی اشاره کرد و افزود: در زندگی روزمره با نوعی از هوش مصنوعی سر و کار داریم که برای خواندن پلاک خودرو یا تشخیص بیماری‌ها و یا برخی مسائل موجود در دادگاه‌ها استفاده می‌شود.

رئیس آزمایشگاه پایش دیجیتال، از رقابت جدی و شدید کشورهای دارنده این علم بر سر هوش مصنوعی گفت و افزود: در گذشته دانشمندان قصد داشتند هوش مصنوعی را همچون مغز مورد بهره برداری قرار دهند که در این راستا ابتدا باید مغز را به خوبی می‌شناختند.

نقشینه یادآور شد: در دهه ۵۰ الکترودهایی را به منظور مرور خاطرات در مغز انسان استفاده می‌کردند؛ یا برخی افراد در پی صدمات مغزی از ویژگی‌هایی خاص نظیر بهره هوشی در حوزه موسیقی برخوردار می‌شدند. بعدها دانشمندان تصمیم گرفتند هوشی شبیه این تجربیات بسازند؛ لذا ابتدا باید مغز را مورد شناسایی قرار می‌دادند.

وی به نوعی از آزمایش بنام تورینگ اشاره کرد که سنجش و معیاری برای میزانِ تقلید ماشین از مغز انسان است و ادامه داد: بسته به کاربرد هوش مصنوعی، می‌توان انواع هوش را استفاده کرد؛ برخی هوش‌های مصنوعی از چند المان هوشی دیگر تولید می‌شوند؛ همچنین از برخی هوش‌های مصنوعی در حوزه نظامی استفاده می‌کنند که سیستم‌های کنترلی را ایجاد می‌نماید.

این پژوهشگر حوزه هوش مصنوعی ادامه داد: وقتی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم، یعنی یک ماشین چندین برابر انسان کار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نگرانی‌ها در حوزه هوش مصنوعی به این مسئله بازمی گردد که آیا نقطه پایانی برای هوش مصنوعی در نظر گرفته ایم یا خیر.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    2 0
    ایران هم درگیر چپ راسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس