کد خبر 991636
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
سرلشکر باقری وارد پکن شد‌

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با مقامات چینی در باره برنامه های کشورشان در دریای جنوبی چین با توجه به اینکه از جانب آمریکا مورد تهدید قرار گرفته است، صحبت خواهد شد.

به گزارش مشرق، سردار باقری که بامداد چهارشنبه در پاسخ به دعوت رسمی همتای چینی خود  در راس یک هیات بلندپایه نظامی وارد پکن شد در گفت وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد که روابط ایران و چین از سال ۲۰۱۶ به سطح روابط راهبردی ارتقا یافته و برنامه جامع توسعه همکاری های میان دو کشور تدوین و مبادله شده است.

بیشتر بخوانید:

سرلشکر باقری وارد پکن شد

وی جمهوری خلق چین را کشوری مهم در جهان و آسیا خواند و اظهارداشت که برای ایران روابط و همکاری با چین در ابعاد مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در پاسخ به سوالی در خصوص علت سفرش به چین گفت که در زمان حاضر ضروری بود برای تبادل نظر با همتای چینی در خصوص مسائل راهبردی، فنی و نظامی این سفر صورت گیرد.

سردار باقری خاطرنشان کرد که با مقامات چینی در نیروهای مسلح این کشور در مورد تحولات آینده شرق و جنوب غرب آسیا و تحولات جهان گفت وگو خواهد کرد.

بازدید از پایگاه دریایی شانگهای

وی با بیان اینکه پیش بینی شده است از یک پایگاه دریایی و تجهیزات دریایی نیروهای مسلح چین در شانگهای دیدن کند، تصریح کرد: با مقامات چینی در باره برنامه های کشورشان در دریای جنوبی چین با توجه به اینکه از جانب آمریکا مورد تهدید قرار گرفته است، صحبت خواهد شد.

کمیسیون های مشترک فنی، صنعتی و نظامی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با اشاره به فعالیت کمیسیون های مشترک فنی، صنعتی و نظامی ایران و چنین اظهارداشت که در جریان این سفر کمیسیون مشترک نظامی دو کشور برگزار می شود.

سردار باقری گفت:در کمیسیون فنی و صنعتی مسائل صنایع دفاعی ایران و چین و در کمیسیون مشترک نظامی مسائلی مانند آموزش ها، رزمایش ها و مباحث نظامی مطرح و بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه « در این سفر پیشبرد اهداف این کمیسیون های فعال بررسی خواهد شد»، خاطرنشان کرد که در آینده نزدیک هم با حضور یک هیات از ارتش چین در ایران نشست کمیسیون های فنی، صنعتی و نظامی برای بررسی جزئیات مسائل تشکیل خواهد شد. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس