کد خبر 991464
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
عاشورا در یمن

شهرهای شمالی یمن از جمله پایتخت، امروز شاهد حضور گسترده مردم در مراسم عزاداری و راهپیمایی روز عاشورا بود.

به گزارش مشرق، هم‌زمان با مراسم‌های عزاداری پرشور در ایران، عراق، لبنان و برخی کشورهای منطقه، یمن نیز شاهد حضور گسترده مردم در مراسم عزاداری و راهپیمایی روز عاشورا بود.

بیشتر بخوانید:

چهل سال عبور از طوفان با کشتی نجات حسین(ع)

شهرهای صنعاء و صعده در شمال یمن، شاهد دهها هزار عزادار حسینی بود که تحت شعار «تضحیة وانتصار» (فداکاری و پیروزی) به خیابان‌ها آمدند و با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود «هیهات منا الذلة» و «هیهات الذلة هیهات یا عملاء الولایات» (ذلت از ما دور است، مزدوران ایالات‌) و «سنواصل درب الحسین» (مسیر حسین را ادامه خواهیم داد)، علیه آمریکا و عربستان سعودی نیز شعار دادند. 

به گزارش شبکه خبری المسیره یمن، حاضران شعارهایی نیز علیه آمریکا سر دادند و گفتند «صامدین وصامدین... لن نخضع للأمریکیین» (استواریم، استواریم... مقابل آمریکا سر خم نمی‌کنیم) تأکید کردند که «عاشورا انقلاب آزادگان و برای امت، راه و مسیر درست است» و «انقلاب علیه استکبار، فداکاری و پیروزی است». 

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی عاشوراء با سر دادن شعارهایی بر ایستادگی خود در خط امام حسین علیه‌السلام در مقابل ستمکاران و احیای امت با امر به معروف و نهی از منکر و ایستادگی در مقابل جنگ سعودی-آمریکایی تأکید کردند.

حاضران در مراسم عاشورایی در یمن همچنین بر حمایت خود از مردم و آرمان فلسطین و مقابله با «دشمن صهیونیست» تأکید و از مقاومت در لبنان و اقدامات اخیر او علیه رژیم صهیونیستی حمایت کردند. 

هم‌زمان با یمن،‌ مردم در چند شهر لبنان و همچنین در عراق و ایران نیز با برگزاری‌ مراسم‌هایی بزرگ، در روز عاشورا برای امام حسین علیه‌السلام و خاندان او عزاداری کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    1 0
    بیچاره شیعه همچنان در چنگال بنی امیه اسیرند
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    1 1
    شیعه هرگز ظلت نمی پزیره واین را ازمولایش.حسین (ع)آموخته است..
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    0 1
    درود بر یمنیها و مرگ بر آل سعود
  • علی طاهری IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
    0 0
    لبیک یا حسین علیه السلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس