کد خبر 991446
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲
رئال مادرید

تیم فوتبال رئال مادرید در این دوره از نقل و انتقالات بیشترین خرج را در میان تیم‌های لیگ اسپانیا داشته و باعث شده این لیگ رتبه اول از نظر پرخرجی را به دست آورد.

به گزارش مشرق، در بازار نقل و انتقالاتی امسال لالیگا و سری‌آ توانستند از لیگ برتر پیش بیفتند. تیم‌های فوتبال رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید ۳ تیم اول اسپانیا از نظر میزان خرج کردن هستند و هرکدام در این دوره یک سوپراستار گران قیمت خریده‌اند.

 

در زیر می‎توانید آمار مربوط به لیگ‌ها را ببینید.

لالیگای رکوردشکن
هر دو، هم لالیگا و هم سری‌آ در این دوره رکورد خرج کردن خودشان را شکسته‌اند. اولی ۱.۳۱۹ میلیارد یورو و دومی ۱.۱۷۸ میلیارد یورو هزینه خرید بازیکن کردند.

اما باشگاه‌های لیگ برتر جزیره از نظر خرج کردن افت داشتند و دیگر پرخرج‌ترین نیستند. منچستریونایتد، منچسترسیتی و آرسنال تنها تیم‌هایی بودند که رکورد خرج کردن قبلی خودشان را شکستند.

بیشتر بخوانید:

کمک مالی بازیکنان بارسا برای جذب نیمار!

از نظر هزینه کردن برای خرید بازیکن لالیگا ۴ تیم دارد که جزو ۱۰ تیم پرخرج اول اروپا هستند. رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکومادرید و سویا. از سری‌آ هم در این لیست نام یوونتوس و اینتر دیده می‌شود.

اتلتیکو در سطح نخبه‌ها
اتلتیکومادرید در این دوره از بازار نقل و انتقالات ۲۴۳ میلیون یورو هزینه خرید بازیکن کرده است. خرید ژائو فلیکس باعث شد آن‌ها هم به اندازه نخبگان پول خرج کنند. در واقع در ۵ سال اخیر روی هم راه‌راه پوشان بیش از رئال، رقیب و همشهری‎شان پول خرج کرده‌اند.

خبر بد برای لالیگا
اما از اخبار مربوط به خرید که بگذریم باید اشاره‌ای داشته باشیم به وضعیت بازیکنان تیم‌های پایه در لالیگا. سرمایه‌گذاری روی بازیکنان جدید و گران‌قیمت از تیم‌های دیگر باعث شده تعداد بازیکنانی که از آکادمی تیمشان به تیم اصلی راه پیدا می‌کنند کاهش پیدا کند. برای مثال رئال مادرید تنها ۶ بازیکن از آکادمی‌اش در ترکیبش دارد و این در حالی است که بسیاری از بازیکنانش هم مصدوم بوده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس