نقل و انتقالات تابستانی

فصل نقل و انتقالات تابستانی برای رسانه‌ها، بهشت تیتر یک محسوب می‌شود اما امسال چندان چنگی به دل نزد.

سرویس ورزش مشرق - فصل نقل و انتقالات تابستانی ، امسال یک تفاوت مهم با گذشته داشت و آن این بود که بمب های خبری چندان پر سر و صدا نبودند و مالکان ثروتمند عرب، شرق دور، چینی یا آمریکایی چندان حوصله خانه تکانی و چشم و هم چشمی نداشتند. رسانه‌ها نیز در این میان آسیب دیدند و به هر حال تیتر یک خوبی در دل این فصل داغ نقل و انتقالاتی به دست نمی‌آوردند.

برای آنها که فوتبال را حرفه ای دنبال می کنند شاید پیش پا افتاده ترین خبر نقل و انتقالاتی هم جذاب و مهم باشد اما بسیاری از مردم این اخبار را تنها به خاطر جذابیت نام ستارگان ثروتمند دنیای فوتبال دنبال می کنند و وقتی نیمار جایی نمی رود و بنزما و بیل ماندنی می شوند، مسی کار خاصی نمی کند و فقط تنیس تماشا می کند و پرس، مدیرعامل رئال مادرید ترجیح می دهد ستاره بزرگی خریداری نکند، دنیای خبر هم بی نصیب می‌ماند.

در هر حال این فصل هم بی خبر و بدون ماجرا نبود، شاید در مهمترین اتفاقات به خصوص در روزهای پایانی بشود به موارد زیر اشاره کرد: بعد از انتقال لوکاکو به اینتر و کوتینیو به بایرن مونیخ، انتقال الکسیس سانچس به اینترمیلان قطعی شد. از سوی دیگر سرنوشت ایکاردی هم به تیم پاری سن ژرمن فرانسه گره خورد و این بازیکن به صورت قرضی به این تیم فرانسوی پیوست و پائولو دیبالا دیگر ستاره آرژانتینی حاضر در سری آ هم در یوونتوس باقی ماند.

در یکی از مهمترین نقل و انتقالات نیز انتقال هنریک مخیتاریان از آرسنال به رم با قرارداد قرضی یک سال بدون حق خرید نهایی شد. رم بسیار پرکار و البته ثروتمند نشان داد و نیکولا کالینیچ، مهاجم کروات اتلتیکومادرید هم با انتقالی قرضی به رقم ۳ میلیون یورو به رم پیوست.

رافینیا هافبک بارسلونا با قراردادی قرضی و و یک ساله به سلتاویگو پیوست تا جای پدرش در این تیم خالی نباشد و بتواند خاطرات زیبای درخشش او را در این تیم قدیمی حاضر در لالیگا پر کند.

رئال مادرید نیز یک قرارداد چند وجهی با پاریس داشت، آلفونس آرئولا به صورت قرضی و یک ساله از پاری‌سن‌ژرمن به رئال مادرید پیوست، ناواس دروازه‌بان کاستاریکایی به عنوان بخشی از معامله با قراردادی ۴ ساله به پاریس منتقل شد.

از طرفی چیچاریتو ارناندس مهاجم مکزیکی سابق منچستر و رئال مادرید در فرایندی فرسایشی و طولانی بالاخره به سویا پیوست. فرناندو یورنته هافبک سابق تاتنهام و یوونتوس به ناپولی پیوست. یورنته در تابستان سال جاری بازیکن آزاد بود.

پاریس یک دروازه بان دیگر هم خرید، سرخیو ریکو، دروازه بان اسپانیایی و سابق سویا که قرضی برای فولام بازی می کرد راهی پاری سن ژرمن شد.

رئال مادرید خیلی تلاش کرد تا پوگبا را خریداری کند اما زیدان به این آرزوی جدی نرسید،  پل پوگبا با وجود ناکامی‌اش در انتقال به رئال مادرید قصد ندارد به پیشنهاد منچستریونایتد برای تمدید قرارداد خود پاسخ مثبت بدهد چون معتقد است سال دیگر می‌تواند راهی رئال مادرید شود.

ملحق شدن مخیتاریان به رم، نرفتن نیمار به بارسلونا، ماجراهای ایکاردی پرحاشیه، انتقال بواتنگ در حد معامله قرن، مذاکرات اسمالینگ با رم، داستان جدایی اوزیل از آرسنال، تلاش یووه برای فتح دمبله شاید مهمترین اخباری بودند که در این فصل از نقل و انتقالات به تیتر اول رسانه های ورزشی معتبر جهان تبدیل شدند.

اما در این میان چند خبر بیش از آن که جذاب باشند، عجیب و تکان دهنده و غیر قابل پیش بینی بودند، یکی از اینها انتقال عجیب فرانک ریبری از بایرن مونیخ به فیورنتینا بود ، رقم این قرارداد فاش نشده اما مشخص است که ریبری با سران بایرن مشکل جدی پیدا کرده که اینچنین خلف وعده کرده و خانه امن باواریا را رها کرده است!

کوتینیو نیز هرگز قرار نبود بارسلونا را تنها بگذارد اما از قبل هم دلخوری هایی داشت و در نهایت نیز راهی بایرن مونیخ شد و رقم قرارداد تازه او نیز فاش نشده است.

چه کسی باور می کرد گری کیهیل آماده و درخشان از چلسی به جای غولهای اروپای غربی راهی کریستال پالاس شود؟ او سکوی پرتاب خود را خاموش و بی مصرف رها کرد و به تیمی منتقل شد که مشخصا قرار نیست برای احیای وی کار خاصی انجام بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس