کد خبر 991180
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
سیاست ترامپ در قبال ایران یک شکست کامل است/دروغگویی بی‌شرمانه و دائمی پمپئو درباره ایران تنها راه فریب افکار عمومی

پایگاه امریکن کانزرویتیو در گزارشی به اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا درباره ایران پرداخته و آنها را دروغگویی بی‌شرمانه توصیف کرده است.

به گزارش مشرق، «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا اخیرا مدعی شد "ایران در حال تحقیق درباره سیستم‌های موشکی است که اجازه انجام این کار به آن‌ها داده نشده است. در واقع آن‌ها به این کار ادامه می‌دهند_ سال گذشته اعلام کردند که تحقیق و توسعه سیستم‌های سلاح هسته‌ای خود را ادامه می‌دهند. این اقدامات غیر قابل قبول است."

پایگاه «امریکن کانزرویتیو» در گزارشی با عنوان «دروغگویی بی شرمانه و دائمی پمپئو دربار ایران» به بررسی این موضوع پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

این گزارش که با قلم «دنیل لاریسون» نوشته شده، می‎گوید "مایک پمپئو نمی‌تواند حتی یک مصاحبه را انجام دهد بدون آنکه دروغ فاحشی را درباره ایران نگوید."

این تحلیلگر آمریکایی می‌گوید: دولت ایران چنین چیزی را اعلام نکرده است و ایران هیجچ سیستم سلاح هسته‌ای در اختیار ندارد. ایران هیچ برنامه تسلیحات هسته‌ای ندارد و به مدت بیش از ۱۵ سال چنین چیزی را نداشته است.

سیاست ترامپ در قبال ایران یک شکست کامل است/دروغگویی بی‌شرمانه و دائمی پمپئو درباره ایران تنها راه فریب افکار عمومی

در ادامه این گزارش آمده است: پمپئو در اینجا دروغ خطرناکی را گفته است و مانند همیشه به خاط دروغی که می‌گوید هرگز به چالش کشیده نمی‌شود. دولت آمریکا ناامید شده تا افکار عمومی را فریب دهد که فکر کنند ایران در حال دنبال کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای است، در حالی که چنین چیزی اتفاق نیفتاده است.

دنیل لاریسون در ادامه می‌گوید: آن‌ها با ریاکاری تمام پاسخ‌های ایران به نقض آمریکا در خروج از برجام را به بدترین شکل ممکن ارائه می‌دهند با این امید که مردم به این موضوع پی نبرند که سیاست مخرب و خصمانه آن‌ها در برابر ایران با شکست مواجه شده و ما را به درگیری غیر ضروری نزدیک کرده است.

این پایگاه در ادامه ضمن اشاره به گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران اشاره کرده و می‌نویسد: گام سومی که هفته جاری ایران اعلام کرد به این معنا است که آن‌ها دیگر به محدودیت‌های تعیین شده در برجام برای تحقیق و توسعه پایبند نیستند. آن‌ها این اقدام را در پاسخ به جنگ اقتصادی به راه افتاده از سوی ترامپ اتحاذ کردند، پس از آنکه وی توافق هسته‌ای را نقض و تحریم‌ها علیه ایران را احیا کرد.

امریکن کانزرویتیو می‌افزاید: تا به امروز متحدان اروپایی ما در عمل به تعهدات خود شکست خورده‌اند و ایران مجبور به برداشتن این گام‌ها است.

در بخش دیگری از این گزارش به خروج یکجانیه آمریکا از توافق هسته‌ای اشاره شده و چنین آمده است: ایران به کاهش تعهدات خود در توافقی ادامه می‌دهد که آمریکا بیش از یک سال پیش آن را انکار کرده است و تا زمانی که تحریم‌های غیر مشروع آمریکا پا بر جا باشند این روند ادامه پیدا خواهد کرد. این بدان معنا نیست که ایران دنیال کردن برنامه سلاح هسته‌ای را آغاز می‌کند و درک این موضوع مهم است که اگر آمریکا به تعهدات خود عمل می‌کرد و توافق هسته‌ای را نقض نمی‌کرد هیچ یک از این موارد روی نمی‌داد.

امریکن کانزرویتیو در پایان می‎گوید: سیاست دولت آمریکا در قبال ایران یک شکست کامل است که تنش‌ها میان ایران و آمریکا را کاملا غیرضروری افزایش داده و تنها راهی که پمپئو می‌تواند این سیاست را به خورد افکار عمومی دهد دروغگویی دائم و بی شرمانه درباره ایران است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس