کد خبر 990896
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
پمپئو توافق صلح با طالبان را امضاء نمی‌کند

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال نامزدی در انتخابات سنا، از رد صریح این شایعه خودداری کرد، اما گفت فعلا بر کار روزانه وزارت خارجه آمریکا متمرکز است.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در مصاحبه‌ای، به سؤالی درباره شایعه نامزدی در انتخابات سال ۲۰۲۰ میلادی برای حضور در مجلس سنا، پاسخی دو پهلو داد.

وی که پس از سخنرانی در دانشگاه ایالتی گانزاس با یک پایگاه محلی گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال استعفای او از وزارت خارجه آمریکا برای شرکت در انتخابات سنا، گفت: «بسیاری از افراد دارند درباره نامزدی من در سنا فکر می‌کنند. همه، به جز خود من. تمرکز من بر این است که تمام تلاشم را برای پیشبرد کارهای روزمره به عنوان وزیر خارجه آمریکا انجام دهم.»

بیشتر بخوانید:

پامپئو در عین حال از اعلام صریح اینکه در انتخابات نامزد نمی‌شود، خودداری کرد. او گفت: «همه از اینکه من چیزی [در مورد عدم نامزدی در انتخابات] نمی‌گویم، مضطرب می‌شوند، اما درسی که من در زندگی گرفته‌ام، این است که باید بر چیزی که پیش رویت قرار دارد، متمرکز باشی. به انجام آن ادامه بده.»

مدتی است که در رسانه‌های آمریکایی شایعه شده است که پامپئو به دلیل اختلاف نظر جدی با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، قصد دارد دولت را ترک کرده و برای حضور در سنا نامزد شود.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه، به سؤالی در مورد ایران پاسخ داد و گفت ایران باید مانند یک «کشور عادی» رفتار کند. برنامه دفاعی، نفوذ منطقه‌ای و فعالیت‌های هسته‌ای از جمله مواردی بودند که پامپئو از آن‌ها به عنوان عواملی یاد کرده که موجب شده تا «کشور عادی» نباشد.

او همچنین بار دیگر گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا حاضر است برای کاستن از تنش میان دو کشور، با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران دیدار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس