کد خبر 990775
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
ده ونک

در نامه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهور خطاب به وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه آخرین تصمیم دولت درخصوص ده ونک ابلاغ شد.

به گزارش مشرق، آخرین تصمیم اتخاذ شده از سوی دولت در خصوص موضوع ده ونک با نامه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهور به آقایان اسلامی و نوبخت اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

مسئولانی که بود و نبودشان فرقی نمی‌کند!

انتقاد توکلی از طرح توسعه دانشگاه تهران

براساس این نامه بدین ترتیب ساکنان حائز شرایط در زمین های ده ونک جهت تخلیه خانه‌های تصرفی، مساعدت دریافت می‌کنند.

ببینید:

فیلم/ ماجرای پر سر و صدای ده ونک!

در این نامه آمده است: جناب آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی و جناب آقای نوبخت معاون محترم رئیس جمهور

"....با کمک اعتبارات در سال آینده و زمین معوض از طریق وزارت راه و شهرسازی مشکل حل شود"

گفتنی است زمین های مورد اشاره در ده ونک چندین سال بین دولت (به نمانیدگی دانشگاه الزهرا) و تعدادی از ساکنان این خانه ها مورد اختلاف بوده است که دادگاه در دو مرتبه ضمن رد ادعای وکلای ساکنین به جهت نداشتن شواهد و مستندات لازم، زمین های تصرف شده در ده ونک را متعلق به دولت و بیت المال دانست و حکم تخلیه خانه ها را صادر کرد.

با این حال در زمان اجرای حکم عده ای با حضور در ده ونک و برخورد فیزیکی با مامورین، ضمن اعتراض به حکم دادگاه اجازه اجرای قانون را ندادند و بدین صورت نزدیک یک سال است حکم دادگاه به جهت برخی ملاحظات امنیتی اجرا نمی شود.
در حکم دادگاه صرفا به تخلیه خانه ها اشاره شده است و لذا ورود دولت به پرداخت کمک هزینه به ساکنین این خانه ها، تکمیلی و حمایتی با هدف اجرای حکم صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از فعالانی که سال گذشته مانع اجرای قانون شده بود، این روزها به بی صداقتی و صحنه سازی کذب برای مظلوم نمائی، نزد افکار عمومی متهم است.   

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس