کد خبر 990767
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
موشک آمریکا

نیروی دریایی آمریکا از آزمایش موفق چهار موشک «ترایدنت دی ۵» با قابلیت حمل کلاهک اتمی در روزهای گذشته و از سواحل جنوب کالیفرنیا خبر داد.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی آمریکا جمعه اعلام کرد که یک زیر دریایی اتمی این کشور با موفقیت چهار موشک «ترایدنت دی ۵» با قابلیت حمل کلاهک اتمی را آزمایش کرد.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی روسیه برای فروش سلاح‌های پرسرعت به آمریکا

اعتراف رئیس ستادمشترک ارتش آمریکا به توانمندی‌های نظامی ایران

به نوشته وبگاه «دیفنس بلاگ» در بیانیه نیروی دریایی آمریکا بدین منظور آمده است که این یگان چهار موشک «غیر مسلح»  ترایدنت دی ۵ را با موفقیت از زیر دریایی «یو. اس. اس. نبرسکا» مستقر در جنوب کالیفرنیا در هفته گذشته  آزمایش کرد.

بر اساس این گزارش، دو موشک در چهارم سپتامبر (چهارشنبه ۱۳ شهریور) و دو موشک دیگر نیز ششم سپتامبر (جمعه ۱۵ شهریور) آزمایش شد.

آنطور که این وبگاه به نقل از بیانیه نیروی دریایی ارتش آمریکا نوشته است، ارتش آمریکا بر نقش بازدارندگی این موشک‌ها و تداوم این گونه آزمایش‌های موشکی برای سنجش عملکرد آن‌ها تاکید دارد.

این موشک ساخت شرکت «لاکهید مارتین» واقع در کالیفرنیاست و دقت بالای آن از جمله مزیت‌های این موشک به حساب می آید. ارتش‌های آمریکا و انگلیس به این جنگ افزار مجهز هستند.

این اقدام آمریکا در حالی صورت می گیرد که رئیس‌جمهور روسیه به تازگی با هشدار به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا گفت که بهتر است برای اجتناب از بروز ناآرامی‌ها، گفت‌وگوهای جدید تسلیحاتی دوجانبه صورت گیرد.  رئیس جمهور روسیه در این زمینه اظهار داشت که انجام گفت‌وگوهای جدید با آمریکا مانع از هرج و مرج خواهد شد.

دولت آمریکا به تازگی و در اقدامی خلاف عرف بین‌الملل از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بیرون آمد. این پیمان، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌ برد (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    0 1
    الان زمان تست موشک چون نمیتونن حرف مفت بزنن موشک ماهواره بر ارسال کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس