بازی تیم ملی فوتبال با تیم امیدها

تیم ملی فوتبال کشورمان تاکنون در ۵ دیدار رسمی رودرروی تیم ملی فوتبال هنگ کنگ به میدان رفته است.

سرویس ورزش مشرق – بررسی تقابل های رودررو با تیم ملی فوتبال هنگ کنگ مشخص می کند ما تنها یکبار در رویارویی با این تیم شکست خورده ایم.

در ادامه به بررسی دیدارهایی که تاکنون با هنگ کنگ داشته ایم می پردازیم:

*اولین رویارویی ۵۱ سال پیش!

تیم های فوتبال کشورمان و هنگ کنگ اولین بار در سال ۱۹۶۸ و در جام ملتهای آسیا به مصاف هم رفتند. این مسابقه در تهران و در ورزشگاه امجدیه برگزار شد که تیم کشورمان در پایان ۰-۲ حریف شرق آسیایی اش را شکست داد. همایون بهزادی و علی جباری گلزنان تیم ملی کشورمان در آن دیدار بودند.

*تنها شکست ۴۵ سال پیش!

تنها مسابقه ای که هنگ کنگی ها توانستند در آن تیم ملی فوتبال کشورمان را شکست بدهند دیدار دوستانه سال ۱۹۷۴ بود. مسابقه ای که در نهایت با برد ۰-۱ حریف به پایان رسید.

*پیروزی در مسابقات ۳ و ۴!

تیم کشورمان در دور مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گروه هنگ کنگ قرار گرفت. از این رو سومین و چهارمین رویارویی های دو تیم در سال ۱۹۷۷ رقم خورد. در دیدار رفت در هنگ کنگ ۰-۲ با گلهای غفور جهانی و حسین کازرانی برنده شدیم و در دور برگشت در تهران ۰-۳ به برتری رسیدیم. جالب اینکه همان بازیکنان در دیدار برگشت هم گلزنی کردند با این تفاوت که جهانی دو گل زد.

*آخرین دیدار ملی در ۳۱ سال پیش!

جمعه ششم خرداد ماه سال ۱۳۶۷ تاریخ آخرین رویارویی دو تیم با یکدیگر محسوب می شود. روزی که تیم ملی کشورمان در دور مقدماتی جام ملتهای ۱۹۸۸ نپال با هنگ کنگ دیدار کرده و این تیم را ۰-۲ شکست داد. ۳۱ سال و ۳ ماه از آن تاریخ سپری می شود. گلزنان تیم ایران در آن بازی زنده یاد سیروس قایقران و عبدالصمد مرفاوی بودند. دیدار امروز دو تیم درست پس از ۳۱ سال و ۳ ماه و ۱۴ روز بعد از آخرین تقابل رقم خواهد خورد.

*تقابل با امیدهای هنگ کنگ در۱۳ سال قبل!

در حالی که از آخرین رویارویی تیم های ملی بزرگسالان فوتبال ایران و هنگ کنگ بیش از ۳۱ سال می گذرد ولی تیم های امید (المپیکی) هر دو کشور در سال ۲۰۰۶ و در چارچوب بازیهای آسیایی همان سال در دوحه قطر به مصاف هم رفتند. در دور مقدماتی تیم کشورمان با دو گل مازیار زارع و آرش برهانی دو یار کمکی بزرگسال ایران هنگ کنگ را ۲-۱ شکست دادند و تا دیدار رده بندی پیش رفتند و در نهایت با شکست دادن کره جنوبی در ضربات پنالتی در مصاف سوم چهارمی از سد این تیم گذشته و مدال برنز بازیها را به گردن آویختند. سرمربیگری آن تیم المپیکی فوتبال کشورمان بر عهده رنه سیموئز بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس