کد خبر 989763
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
رحمانی فضلی نمایه

وزیر کشور با بیان اینکه لغو روادید با عراق از اوایل محرم انجام شده است، گفت: امیدواریم مرز خسروی از این هفته به صورت رسمی بازگشایی شود.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست سراسری مدیران دفاتر تسهیل گری مناطق حاشیه نشین، اظهار داشت: وزارت کشور در ماه محرم و صفر متولی موضوعاتی همچون امنیت انتظامات و سازماندهی مراسم عزاداری است، به گونه‌ای که مردم در آرامش و امنیت عزاداری را انجام دهند، برای تحقق این امر از یک ماه قبل برنامه‌ریزی شده است تا به نحو احسن کارها را به پیش ببریم.

بیشتر بخوانید:

لغو روادید عتبات از امروز تا پایان صفر

وی افزود: وزارت صمت برای برخی از امکانات و خوراکی‌ها برای مساجد و هیئات در نظر گرفته است. امیدواریم امسال اربعین باشکوه تری داشته باشیم، البته هر سال این شکوه افزایش می‌یابد.

 وزیر کشور بیان کرد: سال گذشته ۲ میلیون و دویست و سی هزار نفر زائر داشتیم که در شرایط مطلوبی به عراق سفر و در نهایت به کشور بازگشتند. امیدواریم مرز خسروی از این هفته به صورت رسمی بازگشایی شود.همچنین لغو روادید از اوایل محرم انجام شده است.

وی اظهار داشت: ما امکانات و خدمات امور زیرساختی را در استان‌های خوزستان ایلام و کشور کرمانشاه تقویت کرده‌ایم تا مردم به سهولت این رفت و آمد و سفر را انجام دهند اما اربعین امسال یک مسئله مردمی و خودجوش است.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: دولت و دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی همه در امور خدماتی و زیرساختی کمک می‌کند اما در نهایت این مردم هستند که با تأمین امکانات و تشکیل هیات و کاروان‌ها خدمات مطلوبی را در اختیار زائران قرار می‌دهند.

وی در ادامه بیان داشت: از زائران تقاضا می‌کنیم تا به توصیه‌های مسئولان توجه کنند و در قالب کاروان‌ها ثبت نام کنند. همچنین نظم و ترتیب اعزام مناسب با آن زمان انجام شود و در طول مسیر به تمام توصیه‌های و بیانیه ها به ویژه در کشور عراق توجه کنند. اخیرا وزیر کشور عراق مهمان ما بود و قرار است در آینده نزدیک به کشور عراق سفر کنم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس