لعیا جنیدی - کراپ‌شده

معاون حقوقی رئیس‌جمهور به‌جای توضیح و عذرخواهی درباره تخلفات چندساله برخی مدیران بازداشتی، از حمایت نسبت به این مدیران خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

لعیا جنیدی در گفت‌وگو با روزنامه ایران به بیان نکاتی درباره حمایت دولت از مدیرانی که اخیرا بازداشت شده‌اند پرداخت و اظهار داشت: معاونت حقوقی اقداماتی را در چارچوب حمایت قضایی که قانون و مقررات مشخص کرده است، انجام داده و حتماً هم انجام می‌دهد. باید دو مطلب را جدا کنیم. نخست اینکه چه اقدامات حقوقی می‌توان انجام داد؟ ما این اقدامات که مبتنی بر حق دفاع، مطابق قانون اساسی و مطابق قوانین عادی است، انجام می‌دهیم، از جمله حق داشتن وکیل یا این حق که بتوانند دلایل و مواضع خودشان را بیان کنند.

بیشتر بخوانید:

خوشی مردم یا سرخوشی رانت خواران؟!

ضرورت محاکمه مدیران متخلف در واگذاری ۱۸ میلیارد دلار ارز


وی افزود: طبیعتاً این موارد جزو وظایف معاونت حقوقی و در چارچوب حمایت قضایی است و هرکس مشمول این حمایت قضایی شود، معاونت می‌تواند ورود کند. هرچند ممکن است کسی در شرکتی بوده و نتواند در چارچوب حمایت قضایی ما قرار بگیرد و باید دستگاه مربوطه این کار را بکند. اما کسانی که می‌توانستند در چارچوب حمایت قضایی ما قرار بگیرند، معاونت حقوقی حمایت کرده، تیم حقوقی تمهید و لوایح دفاعیه آماده شدند.  نکته دوم اینکه با مطالعه پرونده، معتقد هستیم در مواردی که حمایت قضایی انجام می‌دهیم، مبانی دفاعی خیلی قوی و خوبی وجود دارد.


جنیدی افزود: پرونده آقای پوری حسینی از سوی وزارت اقتصاد پیگیری می‌شود، مسأله آقای یکه زارع هم بتازگی مطرح شده و هنوز از ما استعلامی نشده است. اما درباره بانک مرکزی که پرونده به ما ارجاع شد، پرونده را دقیق خواندیم و دیدیم مبانی دفاعی بسیار قوی است. به عبارت دیگر مشاور و وکیل که پرونده را مطالعه کرده‌اند، بر این نظرند که مبانی مطرح‌شده برای اتهام ایشان، مبانی قابل اتکایی نیست، اما هیچ وقت فراموش نکنیم که دستگاه قضایی استقلال دارد و قاضی در چارچوب قانون پیش می‌رود. با وجود این، دیدگاه تیم حقوقی ما این بود که می‌توان با دفاع بسیار قوی، به اتهامات پاسخ داد.


یادآور می‌شود زد وبند درباره صدها میلیون دلار ارز واگذار شده، نابودی ۱۸ میلیارد دلار ارز واگذار شده به قیمت ۴۲۰۰ تومان، و گران‌فروشی خودروهای تولید ایران خودرو و سایپا و اجحاف به مردم، از جمله اتهامات مدیران احضار شده و بازداشت شده است و نکته تلخ این که نه خود این مدیران و نه مدیران بالاتر، حتی یک بار هم از مردم به‌خاطر سوءتدبیر، حیف ومیل بیت‌المال و همدستی با رانت‌خواران از مردم عذرخواهی نکرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس