image-20190901130115-2.png

یکی از کشورهای برتر جهت تحصیل پزشکی و دندان پزشکی روسیه می باشد. در صورتی که قصد تحصیل پزشکی روسیه را دارید توصیه می کنیم ابتدا شرایط و مدارک مورد نیاز تحصیل در این کشور را مورد بررسی قرار دهید.

تحصیل در روسیه در رشته های پزشکی و دندانپزشکی با مزایای بسیار زیادی همراه می باشد از این رو تعداد متقاضیان تحصیل در این رشته های دانشگاهی سالانه در حال افزایش است. نکته مهم در رابطه با تحصیل در روسیه در دانشگاه های علوم پزشکی این است که روش پذیرش دانشجویان خارجی در آن ها بسیار ساده است. هزینه تحصیل پزشکی در روسیه نیز در مقایسه با دیگر کشورهای غربی مقرون به صرفه می باشد. در ادامه شرایط و مدارک مورد نیاز تحصیل در روسیه در زیرشاخه های پزشکی را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تحصیل در روسیه

شرایط تحصیل در روسیه در شاخه پزشکی

یکی از شرایط مهم تحصیل در کشور روسیه رشته های پزشکی تسلط به زبان روسی است. برای آن دسته از افرادی که به زبان روسی تسلط دارند جای نگرانی وجود ندارد. این افراد می توانند در دوره های یکساله آموزش زبان روسی به نام پاتفک ثبت نام کنند و به تقویت زبان روسی بپردازند. در دوره های پاتفک که برای تحصیل در روسیه در رشته های پزشکی برگزار می شود دروس زیست شناسی، شیمی و زبان ارائه می شوند تا دانشجویان جهت تحصیل، آمادگی بیشتری کسب کرده و در آزمون ورودی دانشگاه قبول شوند.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در روسیه

از جمله مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی در روسیه می توان به مواردی همچون تکمیل فرم درخواست، مدارک دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی، کارنامه دوره تحصیلی دبیرستان و پیش دانشگاهی، پاسپورت معتبر و هزینه های پذیرش اشاره کرد.

اسناد مورد نیاز جهت تحصیل دندان پزشکی در روسیه

از مهمترین اسناد مورد نیاز جهت تحصیل دندان پزشکی در روسیه نیز می توان به مواردی همچون کپی و اصل پاسپورت، کارنامه مقطع دیپلم و پیش دانشگاهی، فرم ثبت نام دانشگاه تکمیل شده، گواهی سلامت پزشک که بیانگر سلامت عمومی متقاضیان تحصیل در روسیه باشد  اشاره نمود. این گواهی سلامت می‌بایست دارای عکسبرداری و آزمایش ها همچون آزمایش ایدز باشد. بیمه نامه مسافرتی با اعتبار 30 هزار یورویی نیز یکی دیگر از اسناد مورد نیاز جهت تحصیل در روسیه است. البته نکته مهم در رابطه با تحصیل در روسیه این است که تمامی اسناد و مدارک شما باید به زبان روسی ترجمه شده باشند.

 تحصیل در کشور روسیه

آشنایی با دانشگاه های پزشکی روسیه

قبل از اینکه تصمیم به تحصیل در کشور روسیه در رشته های پزشکی و یا دندان پزشکی بگیرید بهتر است ابتدا با دانشگاه های دندان پزشکی روسیه آشنا شوید و یکی از آن ها را جهت تحصیل انتخاب کرده و سپس درخواست پذیرش خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کرده و تمامی اسناد و مدارک مورد نیاز را در این رابطه به دانشگاه مربوطه ارائه دهید. در ادامه با دانشگاه های پزشکی روسیه بیشتر اشنا خواهید شد.

Perm State university

قدمت دانشگاه پزشکی و دندان پزشکی در روسیه به حدود سال 1916 می رسد. در سال اولیه تاسیس این دانشگاه حدود 350 دانشجوی خارجی برای تحصیل پزشکی در روسیه پذیرفته شدند.

Urenburg State Medical University

یکی از دانشگاه های دندان پزشکی روسیه دانشگاه اوگانربرگ می باشد که در سال 1994 تاسیس شده است. نخستین دوره پزشکی در ماه مه 1946 به اتمام رسید و دانشجویان پزشکی فارغ التحصیل شدند. این دانشگاه پزشکی در ابتدا موسسه آموزش عالی بوده است که در ژوئیه 1994 به یک دانشگاه دولتی تبدیل شد.

Tver State Medical Academy

قدمت این دانشگاه پزشکی نیز در روسیه به سال 1902 می رسد. در این سال برای دانشجویان دندانپزشکی دوره های آموزشی تنظیم شد.

Siberian State Medical University

یکی دیگر از دانشگاه های دندان پزشکی روسیه که به رتبه 5 مراکز پزشکی روسیه دست یافته است دانشگاه سیبری می باشد. این دانشگاه روسیه به عنوان یکی از 30 موسسه با رتبه عالی در روسیه در سال 2017 شناخته شده است.

Moscow State University

یکی از قدیمی ترین موسسه های آموزشی در کشور روسیه دانشگاه ایالتی مسکو می باشد. جهت تحصیل در روسیه این دانشگاه نیز می تواند به عنوان یک گزینه ایده آل و مطلوب در نظر گرفته شود.

Kursk State Medical University

یکی دیگر از دانشگاه های دندان پزشکی در روسیه دانشگاه کورسک می باشد که در سال 1935 تاسیس شده است. این دانشگاه به طور کلی دارای 6400 دانشجو و 650 اعضای هیات علمی دارد. این دانشگاه به عنوان یکی از ده دانشگاه برتر تحصیلی پزشکی در روسیه شناخته شده است. همچنین به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های روسیه و اروپا به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است.

این محتوا صرفا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس