کد خبر 988868
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
بیک زاده

هاشم بیک‌زاده، مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال گفت که یا مدیرعامل این باشگاه با قدرت به کارش در جمع آبی‌ها ادامه دهد یا زودتر مسئولیتش را ترک کند.

به گزارش مشرق، هاشم بیک‌زاده، مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال که اخیراً از میادین فوتبال خداحافظی کرده است، صبح امروز (یکشنبه) به همراه دخترش میهمان برنامه سلام صبح بخیر بود. بیک‌زاده درباره اینکه چرا دخترش طرفدار پرسپولیس است، گفت: او در خانه استقلالی است. فکر کنم اینجا یکی از همکاران شما گفت کاش یکی از دخترهای من پرسپولیسی باشد و به همین خاطر تیام این‌طور می‌گوید! البته او در زمان بازی من در استقلال خیلی کوچک بود.

وی درباره دوری مداوم از خانواده در زمان بازی کردن اظهار داشت: کار بازیکنان حرفه‌ای خیلی سخت است و آنها دور از خانواده هستند. ما اردوهای زیادی در سال برگزار می‌کنیم. دور بودن از خانواده خیلی سخت و یکی از دشواری‌های بازی در فوتبال حرفه‌ای است.

مدافع پیشین استقلال در مورد خداحافظی‌اش از فوتبال تصریح کرد: صحبت‌هایی با آقای کاظمی داشتم و طبق مشورتی که با آقای قلعه‌نویی کردم صلاح دیدم که از دنیای بازیگری خداحافظی و مربیگری را آغاز کنم. از آقای کاظمی هم تشکر می‌کنم که آغاز دوران مربیگری‌ام در کنار او خواهد بود.

بیک‌زاده با تمجید از سرمربی تیم بادران خاطرنشان کرد: کاظمی از لحاظ فنی مورد قبول همه است و امیدوارم در این عرصه موفق باشم. او به من گفت دوست داشتم سال گذشته این کار را انجام دهی و در لیگ یک بازی نکنی، چون بازی‌های ملی داشته و در لیگ برتر افتخاراتی کسب کرده‌ای. قسمت بر این شد که امسال خداحافظی کنم و از این بابت خوشحالم.

وی درباره خداحافظی‌های بد چهره‌های فوتبالی که دور از مستطیل سبز اتفاق می‌افتد، گفت: این رسم جا افتاده است و همه به آن عادت کرده‌اند. مثلاً نکونام را ببینید که چطور در یک جای غریب خداحافظی کرد. همه انتظار دارند یک بازی خداحافظی برگزار کنند و بازیکن از هوادارانی که چندین سال در سرما و گرما در ورزشگاه با آنها بوده‌اند، خداحافظی کند. این به مدیریت باشگاه‌ها برمی‌گردد که هیچ عکس‌العملی ندارند.

بیشتر بخوانید:

بیک‌زاده: برخی از بازیکنان استقلال کم‌کاری کردند

مدافع سابق تیم‌های فجر سپاسی و نفت تهران در ادامه افزود: حداقل برای اسطوره‌های‌مان لازم است که با احترام خداحافظی کنند تا جایگاه و منزلت آنها حفظ شود. بالاخره این باید از یک جا شروع شود. وقتی یک دیدار خداحافظی برای یک بازیکن تدارک می‌بینند، هم شأن و شخصیت او رعایت می‌شود و هم می‌تواند با احترام خداحافظی کند. خداحافظی دور از زمین چمن در ذهن‌ها خاطره بدی به جا می‌گذارد و امیدوارم خداحافظی‌های بعدی بااحترام‌تر باشد.

بیک‌زاده درباره عکسی که به بازی با کره جنوبی مربوط می‌شد، بیان کرد: ما توانستیم با بردن تیم قوی کره جنوبی به جام جهانی صعود و هموطنان‌مان را خوشحال کنیم. این از لطف خدا بود و خدا را شاکر کردیم.

وی درباره از دست دادن جام جهانی برزیل و جام ملت‌های استرالیا گفت: 10 روز قبل از جام جهانی بازی دوستانه‌ای با تیم مونته‌نگرو داشتیم که آنجا مصدوم شدم. کارلوس کی‌روش همیشه به من لطف داشت، درس‌های زیادی از او گرفتم و جا دارد از وی تشکر کنم. امیدوارم کی‌روش هر جا که هست، موفق باشد. من از آن بازی به ایران نیامدم و از همان‌جا برای مداوای پایم به برزیل رفتم تا بچه‌ها بیایند.

بازیکن پیشین تیم ملی کشورمان افزود: جام ملت‌های آسیا هم در سیدنی در تمرین بودیم که درگیری بر سر توپ داشتیم. اشکان دژاگه هم دست مرا کشید که استخوان روی دستم شکست و نتوانستم کار را ادامه بدهم. او خیلی ناراحت بود، خودش را می‌خورد و معذرت‌خواهی می‌کرد، اما دیگر فوتبال است و مصدومیت دارد. این موضوع باعث شد با بدشانسی جام ملت‌های آسیا را از دست بدهم و دیگر نتوانستم بازی کنم. در تمام این‌ها خیریتی بوده و خدا را شکر می‌کنم.

بیک‌زاده درباره وضعیت فعلی تیم استقلال اظهار داشت: ما جزو هواداران استقلال هستیم. دوست داریم در هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه، آرامش کامل باشد و به بازیکنان انتقال داده شود. در هیات مدیره خیلی مشکل وجود دارد، اعضا با هم هماهنگ نیستند و هیچ‌کس دیگری را قبول ندارد. این خیلی در تصمیمات سرمربی تأثیر می‌گذارد و همین تصمیمات به زمین می‌رود. من فکر می‌کنم کار خیلی سختی دارند. اگر فتحی قرار است بماند، با قدرت کار کند و اگر قرار است برود، زودتر این اتفاق بیفتد تا هواداران از نگرانی دربیایند و آرامش داشته باشند.

وی درباره عصبانیت آندره‌آ استراماچونی گفت: این عصبانیت به باشگاه برمی‌گردد و نبود مترجم در بازی اول یا عدم تحقق برنامه‌هایی که او خواسته، باعث عصبانیت او شده است. امیدوارم شرایط بهتر شود. استقلال چند سال است نتیجه نگرفته و امیدوارم با این مربی و بازیکنان خوبی که گرفته‌اند، به نتیجه برسند و هواداران را خوشحال کنند. از هواداران هم می‌خواهم در کنار تیم باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس