انفجار

رسانه‌های محلی در سوریه از حمله موشکی و هوایی ائتلاف آمریکا به یکی از گروه‌های تروریستی در شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معرضان- از وقوع انفجارهای «شدید» در شهر «کفریا» در شرق شهر «ادلب» (شمال غرب سوریه) خبر داد.

بیشتر بخوانید:

موج دوم پیروزی‌های میدانی در شمال سوریه

پاسخ دندان‌شکن به گروهک‌های تروریستی با آزادی ۱۳ منطقه در جنوب استان ادلب + نقشه میدانی و عکس

اردوغان: با روسیه برای خرید سوخو-۵۷ گفت‌وگو می‌کنیم

این مرکز شنبه (نهم شهریور) در خبری فوری گزارش داد تعداد انفجارها هفت انفجار بوده و دلیل آن، حملات موشکی به مقرهای یکی از «گروه‌های جهادی» رخ داده است.

دقایقی بعد شبکه تلویزیونی المیادین لبنان به نقل از خبرنگار خود در منطقه گزارش داد که ائتلاف بین‌المللی آمریکا مقر گروهک تروریستی «حراس الدین» را اطراف شهر ادلب هدف حمله هوایی خود قرار داده و بر اثر آن، ۴۵ نفر از عناصر این گروهک کشته شده‌اند.

خبرگزاری «استپ» وابسته به مخالفان دولت سوریه نیز در خبری فوری مدعی شد که گروهکی که آمریکا به آن حمله کرده نه حراس الدین بلکه «هیأت تحریر الشام» (جبهه النصره سابق) بوده و «ابو محمد الجولانی»، سرکرده این گروهک را هدف قرار داده است.

این رسانه مدعی شد که این حمله زمانی رخ داد که جولانی در مزرعه‌ای در ریف ادلب حضور داشت و هنوز از سرنوشت او خبری قطعی وجود ندارد.

فوریه گذشته (بهمن ۱۳۹۷) نیز شایعات از کشته شدن و زخمی شدن الجولانی منتشر شده بود. در آن زمان یک منبع بیمارستانی در ترکیه سه‌شنبه ۳۰ بهمن (۱۳۹۷) به خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفته بود که «ابو محمد الجولانی» بر اثر انفجارهای دیروز در شهر ادلب، جراحت شدیدی برداشته و به یکی از بیماستان‌های استان «هاتای» ترکیه جهت مداوا منتقل شده است.

تصاویر منتشر شده از اطراف ادلب، نشان می‌دهد که انفجارها شدید بوده است.

ستون دود بعداز وقوع انفجارهای ادلب


دانلود 

گروهک تروریستی حراس الدین، ۲۷ فوریه ۲۰۱۸ در شمال سوریه تشکیل شد و وابسته به گروهک القاعده است. عناصر این گروهک در کنار جبهه النصره، با ارتش سوریه طی سال‌ها گذشته درگیر شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس