کد خبر 988701
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
جلیقه زردها

چهل و دومین تظاهرات جنبش معترضان موسوم به «جلیقه زردها» در پایتخت فرانسه از سر گرفته شد.

به گزارش مشرق، ده‌ها هزار معترض فرانسوی موسوم به جلیقه زردها، روز شنبه در پاریس، پایتخت فرانسه چهل و دومین تظاهرات  سراسری در این کشور  را از زمان آغاز این  جنبش در نوامبر (آبان) گذشته  آغاز کردند.

ببینید:

فیلم/ فریاد جلیقه زردها در نزدیکی"سران جی ۷"

فیلم/ نوازش معترضان به نشست"گروه۷" توسط پلیس فرانسه

عکس/ خروس جلیقه زرد

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» در حالی که دولت فرانسه از برنامه‌های خود برای افزایش مالیات بر سوخت و اقدامات دیگر چشم پوشی کرده، اما معترضان  این کشور همچنان شنبه‌های هر هفته در خیابان های فرانسه حضور پیدا کرده تا ابراز نارضایتی از دولت این کشور را نشان دهند.

اگر چه در ادامه اعتراض‌های مردمی، دولت فرانسه وعده اصلاحات داد اما معترضان همچنان بر ناخرسندی خود از شرایط موجود تاکید دارند.

در فیلم‌های منتشر شده امروز از این رویداد در پاریس، حضور انبوه نیروهای امنیتی به چشم می‌خورد. این تظاهرات‌ها همواره با خشونت پلیس همراه بوده است و استقرار شمار بالای نیروهای امنیتی و توسل به خشونت با استفاده از ابزارهایی مانند سلاح «فلش‌ بال» که به زخمی و نقص عضو شماری منتهی شد، از دیگر مواردی بود که آتش خشم معترضان را شعله‌ور کرده است.

بر اساس اعلام «دزارمونس لس» گروه حامی تظاهرات در فرانسه، از ابتدای آغاز اعتراضات ضدسرمایه‌داری در این کشور و از نوامبر ۲۰۱۸، دستکم ۲۴ نفر یکی از چشمان خود را در جریان این اعتراض‌ها از دست داده‌اند.

در حالی که دولت فرانسه هفته گذشته تدابیر امنیتی را برای برگزاری اجلاس سران «گروه- ۷» در شهر «بیاریتز» این کشور به شدت بالا برده بود، معترضان جنبش جلیقه زرد بدون توجه به این تدابیر، چهل و یکمین شنبه اعتراضی را آغاز کردند. 

دانلود

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس