حمله پلیس فرانسه به معترضان با گاز اشک‌آور

روز شنبه گذشته سی‌وهفتمین دور از تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه برگزار شد و پلیس این کشور بار دیگر در جریان تظاهرات به اقدامات خشونت‌بار مانند استفاده از گاز اشک‌آور متوسل شد.

به گزارش مشرق، روز شنبه ۲۷ جولای (۵ مرداد ماه) سی‌وهفتمین شنبه اعتراضی مخالفان دولت فرانسه تحت تدابیر شدید امنیتی در چند شهر فرانسه برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

چهار افسر پلیس فرانسه خودکشی کردند

در این دور از تظاهرات نیز پلیس فرانسه به اقدامات خشونت‌بار خود علیه معترضان ادامه داده است.

ویدئوی زیر لحظه‌ای را نشان می‌دهد که پلیس فرانسه گاز اشک‌آور را در چشمان یک معترض اسپری می‌کند.
 

دانلود

اعتراض‎های گسترده مردمی در فرانسه از ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۸ (۲۵ مهر ۱۳۹۷) در اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد. پلیس فرانسه در جریان این اعتراض‌های سراسری همواره برای متفرق کردن جمعیت از انواع روش‌های خشونت‌بار شامل استفاده بیش از حد از گاز اشک‌آور، گلوله پلاستیکی، ضرب و شتم و خودروی آب‌پاش استفاده کرده است.

این خشونت گسترده که مورد انتقاد گروه‌های مختلف در داخل فرانسه و خارج از این کشور قرار گرفت زنان و افراد معلول را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه در جریان این تظاهرات تاکنون تقریبا ۱۳ هزار نفر بازداشت و یا مجروح شده و چند نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این سازمان گزارشگران بدون مرز با اشاره به مجروح شدن دست‌کم ۵۴ خبرنگار در جریان اعتراض‌های جلیقه زردها در فرانسه، از مقام‌های این کشور خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به برخوردهای خشونت آمیز پلیس فرانسه علیه خبرنگاران شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس