کد خبر 988538
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
فرودگاه دبی

دبی، ساخت بزرگ‌ترین فرودگاه دنیا را که در این امارت در حال ساخت است، به دلیل بحران مالی متوقف کرد تا افتتاح آن پنج سال دیگر به تعویق بیفتد.

به گزارش مشرق، دولت در امارت «دبی»، ساخت فرودگاه بین‌المللی «آل مکتوم» را که قرار است بزرگ‌ترین فرودگاه دنیا باشد، متوقف کرده است.

خبرگزاری بلومبرگ از منابع آمریکایی گزارش کرد که تزریق پول و حمایت مالی از پروژه تا اطلاع ثانوی متوقف شده و علت آن مشکلات در اقتصاد کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید:

بخش نهایی و توسعه‌یافته فرودگاه آل مکتوم که قرار بود ۲۰۲۵ افتتاح شود و در صورت تکمیل شدن ظرفیت پذیرش سالانه ۲۵۰ میلیون مسافر را خواهد داشت، پنج سال دیگر یعنی تا سال ۲۰۳۰ به تعویق افتاده است. 

هدف از این پروژه که هزینه آن بالغ بر ۳۶ میلیارد دلار اعلام شده، ساخت فرودگاهی محوری برای شرکت «هواپیمایی امارات» است که در تملک امارت دبی قرار دارد.

پروژه اولیه فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم یا «دبی وُرلد سنترال» در سال ۲۰۱۳ افتتاح شده که فقط به یازده شرکت هواپیمایی تا الان خدمات داده است. 

گفته می‌شود پس از اتمام کار ساخت در ساختمان مسافران تمام شده و با آنکه ظرفیت این پروژه تا کنون پنج برابر شده تا به ۲۶.۵ میلیون مسافر تا سال گذشته برسد، اما فقط به ۹۰۰ هزار مسافر سالانه خدمات داده می‌شود. 

موقعیت فرودگاه آل مکتوم در امارات


عملکرد اقتصادی امارت دبی در سال گذشته، میانگین رشدی کمتر از نُه سال گذشته را نشان می‌دهد و این نتیجه تنش‌های ژئوسیاسی و کاهش قیمت نفت و کاهش ترددهای گردشگری اعلام شده است. میانگین رشد امارت دبی در سال ۲۰۱۸، ۱.۹۴ اعلام شده حال آنکه این میانگین در سال قبل از آن (۲۰۱۷) ۲.۸ اعلام شده بود. 

شرکت فرودگاه‌های دبی اعلام کرده که «جدول زمانی دقیق و جزئیات گام‌های بعدی، هنوز به طور کامل تهیه نشده است». این شرکت مدعی شده که علت این امر تضمین استفاده کامل از فناوری روز و بیشترین بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری‌هاست. 

نخستین بار نیست که این پروژه در دبی با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. پیشتر نیز توسعه فرودگاه آل مکتوم در اکتبر سال گذشته با تأخیر مواجه شده بود. 

شبکه الجزیره نیز گزارش کرد، اقتصاد دبی که تکیه بر گردشگری و ارائه خدمات متنوع بین‌المللی دارد، روزهای سختی را در سایه کاهش ارزش بازار املاک و احتمال رکود بیشتر در این بخش، پشت سر می‌گذارد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Sskk136493 IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    41 3
    پیشرفت فقط ایران امپراطوری توسعهتودنیا
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    49 11
    خداروشکر. امارات رکود بشه ما خوشحالیم
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
      5 17
      شما که همه جا رو غده سرطانی میدونید شاید خودتون غده سرطانی باشید
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    39 14
    ایشالله امارات این غده سرطانی کلا نابود بشه!
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    24 5
    ایکاش ما به جای دوبی هاب منطقه ای بین شرق وغرب می شدیم .کلی حق ترانزیت راحت میره تو جیب دوبی.
  • DE ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    31 5
    یه موشک ناقابل بیفته تو دبی یا ابوظبی ، امارات ورشکسته کامل میشه و تمام توریست و سرمایه گذاران خارجی یک شبه فرار میکنند .
  • CA ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    10 1
    با این تحولات سریع تکنولوژی من بهتون قول میدم پنج سال دیگه چیزی به اسم فرودگاه دیگه معنی نداشته باشه! خواهیم دید که رایت میگه!
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
    10 8
    يه موشك ميخواد
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
      0 0
      موشک باران میخواد همچون ساعقه هایی از آسمان بر سر آن قوم کنهکار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس