کد خبر 988320
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
قدوس و طارمی

سامان قدوس بازیکن تیم ملی فوتبال ایران که به تازگی با رای فیفا به مدت ۴ ماه از فعالیت‌های فوتبالی محروم شده است، تکرار کننده اتفاقی است که حدود ۲ سال پیش برای مهدی طارمی افتاد.

به گزارش مشرق، سامان قدوس بعد از شکایت باشگاه اوئسکا اسپانیا و با رای فیفا به مدت ۴ ماه از انجام فعالیت های فوتبالی محروم شد و باید مبلغ ۴ میلیون یورو هم غرامت به این باشگاه بپردازد.

این رای فیفا به خاطر توافق ابتدایی باشگاه اوسترشوندس سوئد و سامان قدوس با باشگاه اوئسکا برای انتقال این بازیکن ایرانی بود اما در نهایت قدوس راهی تیم آمیان فرانسه شد. علاوه بر محرومیت و جریمه قدوس، باشگاه اوسترشوندس هم از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده است.

بیشتر بخوانید:
 

واکنش‌های رسمی اوسترشوندس، آمیا و اوئسکا به محرومیت قدوس

این رای فیفا یادآور اتفاقاتی است که شهریور سال ۹۶ برای مهدی طارمی، باشگاه پرسپولیس و باشگاه ریزه اسپور ترکیه افتاد. در آن مقطع زمانی طارمی به دلیل شکایت باشگاه ریزه اسپور ۴ ماه محروم شد و حتی همراهی تیم ملی فوتبال ایران را از دست داد. پرسپولیس هم دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد.

این اتفاق زمانی رخ داد که حضور تیم ملی در جام جهانی روسیه قطعی شده بود و طارمی هم از ترس طولانی شدن پروسه رسیدگی به این پرونده و برای اینکه جام جهانی را از دست ندهد، از شکایت به دادگاه عالی ورزش خودداری کرد.

کارلوس کی روش سرمربی وقت تیم ملی فوتبال ایران در اولین اظهارات خود نسبت به محرومیت طارمی گفته بود :«مطمئنا هم این اتفاق هم به خود طارمی و هم به باشگاه پرسپولیس و همین طور هواداران، ضربه می‌زند. حتی تیم ملی هم در این میان متضرر می‌شود چرا که بازیکن از لحاظ روحی نمی‌تواند آماده باشد. کاری که ما باید بکنیم این است که در چند ماه آینده بازیکن را به صورت کامل از لحاظ روحی و فیزیکی آماده نگه داریم تا برای بازی‌های ملی مشکلی نداشته باشد. اما این اتفاقی که افتاد آن هم در سال ۲۰۱۷، یک اتفاق عجیب و شرم آور بود که لطمه زیادی به اعتبار فوتبال ایران می‌زند و یک نفر باید مسئولیت این اتفاق را قبول کند.»

بعد از گذشت حدود دو سال، حالا سامان قدوس دیگر بازیکن تیم ملی محروم شده است. ممکن است قدوس به رای فیفا شکایت کند و پروسه محرومیتش با تاخیر مواجه شود ولی در شرایط فعلی، این بازیکن قادر به همراهی تیم ملی در چهار بازی رفت مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ نیست و باید دید واکنش مارک ویلموتس سرمربی فعلی تیم ملی به این اتفاق چه خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس