موشک نور حزب الله لبنان به ناوچه ساعر اسرائیل

روزنامه "هاآرتص" از نگرانی رژیم صهیونیستی از قدرت و توانمندی پهپادی حزب الله لبنان و جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین و ناتوانی در مقابله با آنها سخن گفت.

به گزارش مشرق، «ینیف کووویچ» نویسنده صهیونیست در مقاله خود در روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که محافل امنیتی اسرائیل نگرانی رو به افزایشی از توسعه یگان پهپادی در جبهه‌های شمال و جنوب (فلسطین اشغالی) دارند.

بیشتر بخوانید:

نصرالله دور و نزدیک اقدام کوبنده

شکایت لبنان به شورای‌امنیت علیه رژیم صهیونیستی

وی افزود: اهمیت معنوی پهپادهای جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی و حزب الله در جنوب لبنان در تاثیر منفی آن بر روحیه اسرائیلی‌ها است و احساس نوعی بی ثباتی امنیتی را در آنها ایجاد می‌کند.

این نویسنده صهیونیست به ناتوانی رژیم اسرائیل اذعان کرد و به وجود نقض در توانمندی‌های ارتش این رژیم برای مقابله با این پهپادها اشاره کرد.

وی در این زمینه به نفوذ یک پهپاد جنبش حماس به درون مرز فلسطین اشغالی و بازگشت سالم آن به نوار غزه بدون هرگونه آسیبی اشاره کرد.

این نویسنده گفت: رئیس دستگاه بازرسی و نظارت اسرائیل در سال 2017 میلادی انتقادهای شدیدی به دستگاه امنیتی به خاطر روند (نامطلوب) مقابله با تهدیدهای پهپادی وارد کرد.

کووویچ نوشت: رئیس دستگاه بازرسی و نظارت در گزارش خود اینگونه نتیجه گرفته است که تهدیدهای دیگر پیشرفته‌ای وجود دارد که گروه‌های فلسطینی بعد از جنگ سال 2014 میلادی خود را برای آن آماده می‌کنند.

این گزارش در عین حال اشاره‌ای به این تهدیدها نکرده است اما درباره دستیابی گروه‌های مقاومت به توانمندی بالا در استفاده از این ابزارها هشدار داده است.

این نویسنده صهیونیست نوشت: بی مسئولیتی بین ارتش و پلیس در خصوص توافق برای مقابله با تهدیدهای پهپادی آشکار به نظر می‌رسد.

وی به نقل از رئیس دستگاه بازرسی و نظارت رژیم اسرائیل گفت: همچنان نیروی هوایی پاسخ کاملی برای دفاع در برابر تهدیدهای پهپادی ندارد. با توجه به این وضعیت، خطر استفاده از پهپاد از سوی دشمن افزایش می یابد؛ بدون اینکه پاسخ راضی کننده‌ای وجود داشته باشد.

این نویسنده افزود: عزیمت یک اسکادران پهپادی از غزه یا لبنان به سمت نیروهای ارتش اسرائیل یا یک شهرک اسرائیلی از نظر ما حادثه‌ای دراماتیک خواهد بود.

وی گفت: حزب الله "پهپادهای ساده‌ای را برای نظارت و حمله با هزینه چند صد دلار استفاده می‌کند اما همچنین پهپادهایی ویژه و تولید ایران را مورد استفاده قرار می‌دهد که آنها را همراه با سامانه‌های پیشرفته پهپادی دریافت می‌کند. در جریان نبرد در سوریه، حزب الله توسعه و تحول اساسی در توانمندی خود به واسطه هواپیماهای بدون نشین و پهپادهای در اختیار خودش را ثابت کرد".

در پی حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان، ارتش رژیم اسرائیل امروز حریم هوایی نزدیک مرز شمالی فلسطین اشغالی با لبنان را بست و به هواپیماها درباره نزدیک شدن به مرز هشدار داد.

ارتش رژیم اسرائیل روز گذشته نیز از ترس پاسخ حزب الله لبنان تردد غیرضروری شهرک نشینان در مرز شمال فلسطین اشغالی با لبنان را ممنوع کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه یکشنبه سوم شهریور در سخنرانی خود در واکنش به حملات اخیر رژیم اسرائیل به عراق و سوریه و به‌ویژه حمله پهپادی این رژیم به ضاحیه بیروت تأکید کرد: زمانی که هواپیماهای اسرائیلی می‌آمدند و محلی را در لبنان بمباران می‌کردند و در فلسطین اشغالی در امان بودند، گذشته است.

وی افزود: ارتش اسرائیل به ساکنان شمال فلسطین اشغالی می‌گوید که "چیزی نیست"، اما من امروز به آنها و ساکنان فلسطین اشغالی می‌گویم که مطمئن نباشید و فکر نکنید که حزب‌الله اجازه تجاوزگری از این دست را خواهد داد.‎

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس