یمن

وزیر بهداشت یمن اعلام کرد که از ابتدای آغاز جنگ یمن بیش از 140 یمنی کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، دکتر طه المتوکل وزیر بهداشت وعمومی و مسکن، دولت نجات ملی یمن امروز (چهارشنبه- ششم شهریور) در خلال ارزشیابی و بازرسی از بیمارستان‌های تخصصی صنعاء گفت که از ابتدای آغاز تهاجم ائتلاف سعودی، بیش از ۱۴۰ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

فروپاشی درونی ائتلاف عربستان _ امارات

به نوشته پایگاه خبری شبکه المسیره، او گفت که در طول این سال‌ها ۷۰۰ مرکز درمانی و بیمارستان نیز به طور کامل یا بخشی از آن تخریب شده است و همچنان محاصره یمن ادامه دارد.

وزیر بهداشت یمن تأکید کرد که با وجود شرایط موجود و تخریب زیرساخت‌ها، اما بخش بهداشت و درمان همچنان محکم و استوار ایستاده است. او با قدردانی از جامعه پزشکی یمن گفت که آنها تمامی پیشنهادات وسوسه‌انگیز را رد کرده و یمن را به مقصد عربستان، امارات یا دیگر کشورهای عربی خلیج فارس ترک نکردند.

«طه المتوکل» در خصوص نتایج بازرسی نیز گفت که  بخش اتاق عمل و مراقبت‌های ویژه در ۲۵ بیمارستان صنعاء پلمپ شد تا طبق تصمیم وزارت بهداشت در سال ۲۰۱۹ اوضاعشان بهبود یابد. همچنین پرونده ۱۰ بیمارستان نیز به علت اقدامات خلاف قانون به دادستانی یمن ارسال شد. هشت بیمارستان نیز پلمپ و تمامی تابلوهای آن نیز جمع‌آوری شد.

تعداد ۱۴۰ هزار کشته و زخمی در طول پنج سال گذشته در حالی است که ائتلاف سعودی پس از هر بار بمباران شدید شهرها و مناطق یمن، ادعا می‌کند که حملات هوایی طبق «اصول انسانی» و بر مبنای «قوانین بین‌المللی» صورت گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۶
    0 0
    لعنت بر آل نهیان و آل سعود مرگ بر سعودی ها و اماراتی ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس