کد خبر 987849
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
پرده تازه‌ای از لابی‌گری عربستان و امارات در آمریکا افشا شد

در هفته‌های گذشته درگیری میان این گروه ها افزایش یافته است. تعداد کشته شدگان از میان نیروهای امارات و عربستان به بیش از ۶۰ تن رسیده است.وقایع اخیر موجب به خطر افتادن امنیت منطقه ای عربستان شده است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات عربستان سعودی در تازه ترین پست خود درباره ائتلاف عربستان_امارات نوشت:

وقایع اخیر در شهرهای ساحلی و جنوبی یمن این نگرانی را برای غربی ها ایجاد کرده است که مقاومت حوثی ها و ائتلاف آن ها با ایران ، موجب انشقاق در ائتلاف عربستان و امارات شده است.
شبه نظامیان مستقر در شهرهای جنوبی یمن، که زیر نظر امارات فعالیت می کنند خواهان جدایی و تقسیم یمن به دو قسمت یمن جنوبی و یمن شمالی هستند.

در هفته‌های گذشته درگیری میان این گروه ها افزایش یافته است. تعداد کشته شدگان از میان نیروهای امارات و عربستان به بیش از ۶۰ تن رسیده است.وقایع اخیر موجب به خطر افتادن امنیت منطقه ای عربستان سعودی شده است.

در هفته گذشته نیروهای شورای انتقالی با حمله به کاخ ریاست جمهوری دولت انتصابی عربستان عبد ربه منصور هادی توانستند، افراد گارد وی را بکشند و بر ساختمان های دولتی تسلط یابند البته با پادرمیانی ریاض و ابوظبی این نیروها از مواضع خود عقب نشینی کردند. اما اکنون تحولات به ضرر امارات و نیروهای کمربند امنیتی در استانهای شبوه و ابین به پیش می رود و دولت عبد ربه پادگان های آن ها را یکی پس از دیگری تصرف می کند..

در واقع هنگامی که نیروهای عربستان و امارات در استان‌های جنوبی در حال نبرد با یکدیگر بودند، تصویر دیدار آیت الله خامنه ای و سخنگوی جنبش انصارالله در تهران همگان را شوکه کرد. این بدان معناست که هر چه شکاف در میان عربستان و امارات در خصوص مسئله عدن و جنوب یمن افزایش می یابد اتحاد ایران و حوثی ها بیشتر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس