کد خبر 987595
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
ارمنستان ایران

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری ارمنستان با اشاره به تلاش برای توسعه روابط با ایران، همکاری با تهران را برای حفظ ثبات و امنیت منطقه مهم برشمرد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه جمهوری ارمنستان سه شنبه روابط کشورش با «ایران» و «گرجستان» را «مهم» برشمرد.به نوشته وبگاه «نیوز آرمینیا» «زهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه ارمنستان طی سخنرانی در نشستی با حضور سفرا و روسای ادارات دیپلماتیک، اظهار داشت که  روابط ارمنستان با «گرجستان» و «ایران» در طول تاریخ خوب بوده است.

بیشتر بخوانید:

ماجرای نشان جدید کُت ظریف چیست؟ + عکس

وزیر خارجه جمهوری ارمنستان، این روابط را برای «امنیت منطقه» و «توسعه» آن بسیار مهم برشمرد.

مناتساکانیان در ادامه سخنان خود افزود: «توسعه همکاری ارمنستان با این دو کشور به گسترش و متنوع سازی وابستگی متقابل انرژی و حمل و نقل کمک می‌کند.»

وزیر خارجه ارمنستان چندی قبل نیز در جلسه استماع مجلس این کشور در خصوص روابط بین «ایروان» و «تهران» گفت: «روابط اقتصادی ارمنستان با ایران شرایط را برای ورود "اتحادیه اقتصادی اوراسیا" (EEU) به خاورمیانه و در نتیجه توافق موقت به منظور ایجاد منطقه تجارت آزاد بین کشورهای عضو  این اتحادیه و ایران مهیا کرد.»

ارمنستان از همسایگان شمالی ایران، بارها بر اهمیت روابط تجاری، سیاسی و اقتصادی با ایران تاکید کرده و «نیکل پاشینیان» نخست وزیر این کشور چندی قبل در راس هیاتی بلند پایه به تهران سفر کرد و در زمینه توسعه روابط در حوزه های مختلف به ویژه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور با مقام‌های ارشد ایران به رایزنی پرداخت. 

نخست‌وزیر ارمنستان اخیرا در نشست مجمع پارلمانی شورای اروپا در «استراسبورگ» فرانسه بر تحکیم روابط ایروان با تهران اشاره کرد.

 رئیس مجلس جمهوری ارمنستان نیز در سفر اخیر خود به آمریکا  گفت که اقتصاد کشورش از تحریم‌ها علیه ایران آسیب می‌بیند و ارمنستان نمی‌تواند از خرید گاز ایران چشم پوشی کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    1 3
    مرگ بر این رژیم اشغالگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس