کد خبر 987417
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
حشد الشعبی

یک فرمانده بلندپایه در وزارت دفاع عراق درباره جزئیات همدستی آمریکایی‌ها با صهیونیست‌ها، اعلام کرد که نظامیان تروریست آمریکایی، هنگام حملات صهیونیست‌ها، رادارها را از کار می‌انداختند.

به گزارش مشرق، یک فرمانده امنیتی عراقی پرده دیگری از هم‌دستی نظامیان تروریست آمریکا با صهیونیست‌ها را نشان داد.

این فرمانده بلندپایه که در وزارت دفاع عراق حضور دارد، گفت: «رادارهای آمریکایی که دولت عراق برای حمایت از حریم هوایی خود وارد کرد، تحت کنترل نیروهای امریکایی قرار داشت که در کشور (عراق) حضور داشتند».

بیشتر بخوانید:

حشد الشعبی: آمریکا مسئول حوادث اخیر در پایگاه‌های عراق است

وی که خواست نامش فاش نشود، به پایگاه خبری المعلومه گفت که کنترل این رادارها از راه دور صورت می‌گرفت؛ به گونه‌ای که نیروهای آمریکایی برای ساعات طولانی با هدف ورود پهپادهای اسرائیلی، رادارها را از کار می‌انداختند.

این فرمانده اعلام کرد، با این اقدام آمریکایی‌ها، دیگر پهپادهای اسرائیلی رصد نمی‌شد. وی همچنین تصریح کرد: «رادارهایی که نیروهای هوایی [عراق] در اختیار دارد، پیشرفته بوده و قادر است هر پرنده‌ای را که حریم هوایی عراق را نقض کند، رصد کند، ولی کنترل نیروهای آمریکایی، مانع از عمل کردن آن می‌شد».

این فرمانده در پایان خاطر نشان کرد که «هدف از کار انداختن این رادارها، حمله به مواضع الحشد الشعبی توسط پهپادهای رژیم صهیونیستی بود».

الحشد الشعبی شامگاه یکشنبه سوم شهریور ماه جاری اعلام کرد که دو پهپاد اسرائیلی، پس از نقض حریم هوایی عراق، نیروهای الحشد را در 15 کیلومتری مرز با سوریه هدف قرار دادند.

به گفته الحشد، در جریان این حمله، یک نفر از نیروهای این سازمان به شهادت رسید و یک نفر نیز زخمی شد.

این حملات واکنش‌های بسیاری را در محافل عراقی به همراه داشت؛ به گونه‌ای که کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق، خواستار برگزاری دو نشست فوق‌العاده شد و اعلام کرد که هیئت دولت و پارلمان باید برای بررسی پیامدهای تداوم حملات پهپادی صهیونیست‌ها به مقرهای الحشد الشعبی نشست برگزار کنند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • LB ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    0 4
    بندازید بیرون تروریستها رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس