اخبار ویژه روزنامه ها

صادق زیباکلام می‌گوید با توجه به عملکرد دولت و فراکسیون امید، خیلی از کسانی که به این طیف رأی دادند، تمایل مجددی به این کار ندارند.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

با این سخنان پیام ضعف به دشمن مخابره نکنید

«رئیس‌جمهور با اظهارات نسنجیده، پیام ضعف به دشمن مخابره نکند.»

روزنامه جام جم در سرمقاله خود نوشت: آقای روحانی چندی قبل درباره لغو تحریم‌های تسلیحاتی گفته است: «این توافق اگر تا سال آینده باقی بماند تمام تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران به طور کامل برداشته می‌شود و این یعنی هر سلاحی را می‌خریم و می‌فروشیم و آماده هستیم برای خرید هر نوع سلاح.»

اولا: رئیس‌جمهور محترم با این سخنان خیال اروپا و آمریکا را راحت کرد که حداقل تا یک سال آینده هر اتفاقی که بیفتد، ایران از برجام خارج نخواهد شد. در حقیقت این پیام به طرف مقابل منتقل شد که حتی اگر اروپا برای تامین منافع اقتصادی ایران هیچ اقدامی هم انجام ندهد، اگر هیچ نفتی از ایران خریداری نشود، اگر هیچ کانالی برای پرداخت‌های ایران ایجاد نشود، کشورمان از برجام خارج نخواهد شد، چرا که چسبندگی ایران به برجام در حدی است که یک سال دیگر هم به امید لغو تحریم‌های تسلیحاتی در این توافق بماند.

به‌خصوص بیان این جملات در این برهه زمانی در تعارض با کاهش تعهدات برجامی بود و اعتبار تهدیدات و اقدامات ایران را برای طرف غربی از بین می‌برد؛ یعنی اگر ایران هم اقدامی در راستای کاهش تعهدات هسته‌ای انجام دهد، طرف اروپایی و آمریکایی این اقدامات را جدی نخواهند گرفت، چرا که آخر بازی را از هم‌اکنون می‌دانند.

ثانیا: مسأله اصلی کشور در حال حاضر تحریم‌های تسلیحاتی است یا اقتصاد؟ مگر برجام برای رفع مشکلات نظامی ایران بسته شد؟ مگر هدف برجام، حل مسائل معیشتی مردم نبود؟ در شرایطی که مردم مشکل معیشتی دارند و اقتصاد مسأله اصلی کشور است، چرا باید یک سال دیگر فشارهای معیشتی را تحمل کنند به امید اینکه شاید پس از آن بتوانیم تسلیحات بخریم؟ اتفاقا در نتیجه تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی، کشورمان به توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای دست یافته است که نتیجه آن در مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق مشاهده شد. آخرین نمونه موفقیت ایران در خودکفایی تسلیحاتی، مواجهه با پهپاد آمریکایی بود که اقتدار زیادی برای کشورمان ایجاد کرد.
 

راغفر: فاصله درک مردم و ادعای روحانی از زمین تا آسمان است

یک سایت حامی دولت نوشت: در حالی که این روزها مردم با گرانی افسارگسیخته‌ای ناشی از تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز دست و پنجه نرم می‌کنند، بر اساس اعلام مرکز آمار تورم سالیانه در حدود 42 درصد است، اما تورم نقطه به نقطه  تا حدودی کاهش پیدا کرده است،‌ از سوی دیگر حسن روحانی بر پایه برخی از آمارهای اقتصادی می‌گوید در سال جاری، وضعیت اقتصادی ثبات پیدا کرده و از بار مشکلات مردم کم شده است.

فرارو درباه این سخنان، از قول حسین راغفر کارشناس اقتصادی می‌نویسد: دولت یازدهم، در ابتدای کار خود تورم موجود را به دولت قبل ربط می‌داد «اینکه آقای رئیس جمهور اعلام می‌کند، در 5 ماهه امسال نسبت به سال گذشته از بار مشکلات مردم کم شده  و ثبات بر قیمت‌ها حکمفرما شده، به هیچ عنوان مردم چنین چیزی را در زندگی خود احساس نمی‌کنند.»

وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرکز آمار تورم سالیانه 42 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: «این به معنای آن است که سرعت رشد قیمت‌ها نسبت به سال گذشته 42 درصد بیشتر شده، این در حالیست که پارسال نیز با توجه به افزایش ناگهانی و 3 برابری نرخ دلار، وضعیت اقتصادی اوضاع نابسامانی را پشت سر گذاشت.»

راغفر با تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته قدرت خرید مردم بین 60 تا 70 درصد کاهش یافته است، افزود: «در حالیکه قیمت کالاها و خدمات با افزایش بیش از 3 برابری همراه بوده، اما در مقابل آن نرخ دستمزد به اندازه افزایش نرخ تورم زیاد نشده و به همین خاطر نیز هست که قدرت خرید مردم بسیار کاهش یافته است.»

این استاد دانشگاه اضافه کرد: «آنچه مردم در زندگی روزمره خود با آن روبه‌رو هستند، با آن چیزی که آقای روحانی از بهبود شرایط اقتصادی می‌گوید، از زمین تا آسمان با هم متفاوت است، مردم وقتی برای خرید به مغازه مراجعه می‌کنند و رشد قیمت‌ها را مشاهده می‌کنند، دیگر درک سخنانی نظیر اینکه شرایط ثبات پیدا کرده و بهتر شده، برایشان بسیار دشوار است.»

همچنین محمدقلی یوسفی استاد دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: آمارهای اقتصادی مثبت باید در زندگی مردم نمود داشته باشد.

این استاد دانشگاه افزود: «بهتر است آقای روحانی دستاوردهای خود را به‌خصوص در حوزه اقتصادی برای مردم تشریح کند، تا بتوان بر اساس این بازگو کردن اقدامات دولت، این کارها را مورد بررسی و تحلیل کارشناسی قرار داد.»
 

زیباکلام: مردم از رأی‌دادن به اصلاح‌طلبان سرخورده شده‌اند

صادق زیباکلام می‌گوید با توجه به عملکرد دولت و فراکسیون امید، خیلی از کسانی که به این طیف رأی دادند، تمایل مجددی به این کار ندارند.

اخیراً حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران با لحنی طعنه‌آمیز به ایرنا گفته بود: اگر ظرفیت‌های تکنوکراتیک (فن سالاری) سیاسی را بتوانیم بسیج و وارد انتخابات کنیم یعنی شخصیت‌های موثر فن سالار و سیاست‌دان را برای حضور در انتخابات قانع کنیم هم می‌توانیم پیروز شویم و هم کارآمدی مجلس را افزایش دهیم.»

وی یکی از مسائل مورد غفلت اصلاح‌طلبان را وجود ظرفیت‌های متعدد دانست و گفت: «اگر قرار باشد روزی نیروهای رادیکال را به صحنه بیاوریم می‌توانیم صفایی فراهانی، حجاریان، علوی‌تبار و عبدالله نوری را استفاده کنیم و اگر قرار شد محافظه‌کاران را بیاوریم امثال عارف را می‌توانیم به کار بگیریم.»

اما صادق زیباکلام در واکنش به این سخنان، به فرارو گفت: سخنان مرعشی خوش‌بینانه است. با توجه به عملکرد فراکسیون امید و همچنین دولت حسن روحانی، خیلی از کسانی‌که به لیست امید در دو انتخابات گذشته رای دادند، تمایلی به شرکت در انتخابات ندارند.»

وی با اشاره به اینکه لیست امید و آقای روحانی به هیچ عنوان نتوانستند مطالبات رای‌دهندگان را برآورده سازند، گفت: «مردم از خود سؤال می‌کنند، با رای به آنها در حال حاضر چه چیزی در حوزه‌های سیاست داخلی و خارجی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تغییر کرده است.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان هیچ‌گونه تمایل و رغبتی برای شرکت در انتخابات ندارند و در این زمینه اصلاح‌طلبان باید اول به این فکر باشند، که چگونه می‌خواهند مردم را مجاب به شرکت مجدد در انتخابات کنند.»

زیبا کلام گفت: «آثار انتخابات سال‌های ?? و ??، مردم را بسیار سرخورده کرده و به نوعی این دعوت اصلاح‌طلبان به رای به لیست امید و حسن روحانی تبدیل به باتلاقی برای اصلاح‌طلبان شده که درآمدن از آن بسیار سخت و مشکل است.»
 

انتخاب: شعار «تکرار می کنم» طنزی تلخ برای مردم شده است

محافل اصلاح‌طلب حامی دولت می‌گویند تاکتیک‌های گذشته این طیف در انتخابات در حالی که کارنامه ناموفق دارند، جواب نمی‌دهد.

سایت انتخاب نوشت: آنچه در وضعیت کنونی بیش از هر مسئله دیگری اصلاح‌طلبان را در تنگنا قرار داده، خلأ راهبرد و نداشتن ابزار لازم برای تکرار بر ادعای «خاص بودن» خود است. اگر در گذشته آنها طرحی از «امید به آینده»، «تغییر وضعیت» و «جلوگیری از به قدرت رسیدن تندروها» را تبلیغ می‌کردند، در سال‌های بعد از 1392 به نظر می‌رسد تمامی این ابزارها را از دست داده‌اند.

هر چند در ابتدای ائتلاف با میانه‌روها و حمایت از دولت روحانی، امضای برجام و بهبود نسبی اوضاع اقتصادی کشور، زمینه را برای پیروزی آنها در انتخابات مجلس 94 و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها در 96 فراهم کرد اما از اقبال بد آنها ظهور «ترامپیسم» آه از نهاد اصلاح‌طلبان بلند کرد و هر آنچه که برای نابودی «خاص بودن» آنها لازم بود را ایجاد کرد.

وضعیت اقتصادی در نتیجه تحریم‌ها، عدم توانایی و اقناع دولت روحانی در پاسخگویی به خواسته‌های شهروندان، ناکارآمدی لیست «امید» و نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس و بیشتر از همه بی‌برنامگی و ضعف شورای 30 نفره شهر تهران در مقام نماد اعتماد شهروندان به اصلاح‌طلبان، همگی مزید بر علت شدند تا شهروندان دیگر نه تنها اعتماد به «تفاوت» را باور نداشته باشند، بلکه شعار «تکرار می‌کنم» را همچون طنزی تلخ قلمداد کنند.
 

گزارش خبر آن‌لاین از اختلاف‌ها در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ضمن حمله به عارف گفت برخی اعضای شورا قدرت‌طلب هستند.

خبر آن‌لاین در این‌باره نوشت: اختلاف‌ها در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با نزدیک‌تر شدن به انتخابات رو به افزایش است و صداهای مختلفی از درون آن به گوش می‌رسد.

مشاور خاتمی گفت: درواقع این هسته اصلی یا به تعبیری اصلاح‌طلبان اصلی که به ماندگاری نظام سیاسی وفادارند، اما به‌طور جدی به تغییرات بنیادین و ساختاری هم معتقد هستند متفاوت با گذشته است.

در کنار این‌ها افرادی در جبهه اصلاحات و حتی در درون شورای عالی سیاست‌گذاری هستند که بدون تعارف به هیچ‌چیز جز حضور در صحنه‌های قدرت فکر نمی‌کنند که این نگاه درواقع همان دوگانه اصلاح‌طلبان جامعه‌محور و قدرت‌محور را شکل می‌دهد. امروز تا حدود زیادی خود شورای عالی سیاست‌گذاری تجلی این دوگانه و این دو نگرش است. به‌نظر در این رابطه شاید نتوان خیلی کار تشکیلاتی انجام داد و تنها راه باقی‌مانده این است که هرکدام از این  دو نوع نگرش به چه میزان بتوانند افکار عمومی جامعه را با خود همراه کند.

او در پاسخ این سؤال که «نماینده این تفکر در شورای عالی سیاست‌گذاری چه کسانی هستند؟ منظورتان از افراد معطوف به قدرت، مثلاً کارگزاران است؟»، می‌گوید: نمی‌خواستم اسم نمی‌برم، اما فکر می‌کنم در چند سال کنشگری اصلاح‌طلبان و فعالیت شورای سیاست‌گذاری کاملاً مشخص است که چه کسانی این نگاه را دارند. بله، شاید نتوان از کنار این نکته ساده گذشت، باید تأیید کنم که کارگزاران، البته بخشی از این طیف این نگاه را دارند. کارگزاران هم عملاً به دو طیف تقسیم می‌شوند که صدای کارگزاران قدرت‌محور بلندتر از باقی اعضای این حزب است.

من فقط دوره اول در شورای سیاست‌گذاری بودم و دوره دوم و سوم کناره‌گیری کردم. دلیل اصلی کناره‌گیری هم این بود که عملاً هیچ‌نوع رفتاری که بیانگر اعمال مدیریت قاطع و در عین حال مدیریت سیاسی در شورای عالی سیاست‌گذاری از سوی آقای عارف باشد، ندیدم. این شیوه مدیریت نه‌تنها موجب کناره‌گیری من شد بلکه افرادی همچون آقای محمدرضا خاتمی هم به این دلیل از شورا کناره‌گیری کردند. این نقطه ضعف واقعیتی است که نمی‌شود کتمان کرد، اما البته این هم واقعیتی است که فعلاً ریاست شورای عالی با آقای عارف است.

در حالی که عارف مجری دستورهای خاتمی و برخی سران جبهه اصلاحات بوده، ناصری با فرافکنی می‌گوید: آقای عارف باید در رفتار مدیریتی خودش به‌طور جدی تغییر ایجاد کند، در غیر این‌صورت حاشیه‌هایی که برای لیست مجلس دهم و شورای شهر ایجاد شد، کماکان ادامه خواهد داشت.

وی می‌افزاید: البته باور خود من این است که هنوز بحث نامزدشدن و کاندیداتوری آقای عارف برای ریاست جمهوری از ذهن ایشان و مشاوران حلقه اولیه‌شان پاک نشده است. اگر کسی بنا باشد از رفتار سیاسی خودش قاطعانه دفاع کند، باید در جامعه هزینه‌پردازی کند، اما چنین ویژگی را در آقای عارف نمی‌بینم.

ایران

احضار دو متهم پرونده فعالان محیط زیست برای اخذ آخرین دفاع

خبر اول اینکه، دو نفر از متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیست، برای ارائه آخرین دفاع به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی احضار شدند. به گزارش ایرنا، رضا جعفری وکیل تعدادی از متهمان پرونده موسوم به فعالان محیط زیستی بازداشت شده در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت این پرونده گفت: براساس آنچه دادگاه ابلاغ کرده، روز سه‏‌شنبه به پرونده مراد طاهباز رسیدگی و آخرین دفاع از وی اخذ می‎شود. این وکیل دادگستری افزود: هومن جوکار دیگر متهم این پرونده نیز برای روز شنبه هفته آینده احضار شده است تا آخرین دفاع از وی گرفته شود. پرونده موسوم به فعالان محیط زیستی بازداشت شده، هشت متهم دارد که چهار نفر از آنها به افساد فی الارض، سه نفر به جاسوسی و یک نفر به همکاری با دول متخاصم متهم شده اند. مراد طاهباز، سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان و عبدالرضا کوهپایه متهمان این پرونده هستند که همگی در بازداشت موقت به سر می‌برند.

هشدار ‌هاآرتص به سیاست‌های ضد ایرانی نتانیاهو

دست آخر اینکه، نشریه ‌هاآرتص چاپ اسرائیل در مطلبی با اشاره به اتفاقات اخیر و درگیری‌های نظامی اسرائیل در عراق، سوریه و لبنان به انتقاد از سیاست تهاجمی علیه ایران پرداخته که نتانیاهو برای دور جدید نخست وزیری خود به آن چنگ می‌زند و بیان کرده که این امر می‌تواند منجر به گرفتاری اسرائیل شود. به گزارش «تابناک»، این نشریه در این مطلب بیان کرده: در هفته‌های اخیر اسرائیل چرخه حملات خود را به اهداف نظامی مرتبط با ایران گسترش داده و چندین بار نیز در عراق که دشمن اسرائیل نیست فعالیت داشته است. آنطور که روز جمعه توسط آموس ‌هارل گزارش شده، این عملیات که اسرائیل مسئولیت آن را برعهده نگرفته انتقاد غیرمعمول امریکایی‌ها را به دنبال آورده است. به نوشته این رسانه، ایران اما تصمیم به تشدید تنش در روند کنونی حملات نگرفت و ادعا کرد که هیچ یک از اهداف آن مورد اصابت قرار نگرفته است. اما حتی اگر این بار این دور با برتری اسرائیل و بدون تلفات و یا صدمه به سربازان یا غیرنظامیان اسرائیلی به پایان برسد، این امر مهم است که جنگ اسرائیل علیه ایران - اهداف و خطرات آن - در معرض بحث عمومی باشد.‌ هاآرتص نوشته: تجربه نشان می‌دهد که جنگ‌های افراطی تمایل به خارج شدن از کنترل دارند و حتی دشمنی که بیشترین ضربه را خورده نیز می‌تواند پاسخی به توانایی‌های اسرائیل نشان دهد. مخالفان باید از نتانیاهو درخواست کنند تا قبل از تشدید رویارویی با ایران، توضیح دهد که ما برای چه چیزی می‌جنگیم.

خراسان

گران شدن مجدد برخی تعرفه های پزشکی با ابلاغ دولت

در حالی که هیئت دولت در اوایل امسال، با صدور مصوبه ای برای اعلام و اعمال تعرفه های جدید خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خیریه اقدام کرده بود، این ارقام طی روزهای اخیر و با ابلاغیه جدید یک مسئول ارشد اجرایی مجدد گران شده است. به عنوان مثال، تعرفه خدمات دندان پزشکان متخصص از ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان به ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان، پزشکان فوق تخصص از ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان به ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان و پزشکان فوق تخصص روان پزشکی از ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان به ۴۵ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

مجوز ویژه هیئت وزیران به سخنگوی جدید

اگرچه بر اساس تصویب نامه دی ماه سال ۱۳۷۶ کابینه وقت، سخنگوی دولت می ‌توانست در جلسات هیئت وزیران و شوراها و ستادهایی که به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌ شد حضور پیدا کند، طبق نامه جدید دولت به نهاد ریاست جمهوری، مقرر شده سخنگوی جدید علاوه بر موارد فوق، بتواند در جلساتی که به ریاست معاون اول رئیس جمهور نیز تشکیل می شود، حضور قانونی و فعال داشته باشد.

آرمان

رمزگشایی دیرهنگام از یک انصراف از وزارت

در زمان استعفای محمد شریعتمداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رسانه‌ها از رضا ویسه به‌عنوان گزینه اول این وزارت نام بردند اما به ناگاه رضا رحمانی به‌عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد. یک منبع آگاه در این زمینه به «آرمان ملی» گفت: پس از بازداشت‌های اخیر خودرویی، دیروز یکی ‌از نمایندگان مجلس که نخواست نامش فاش شود به رمزگشایی از انصراف رضا ویسه پرداخت و گفت: حسب شنیده‌های ما در آن زمان، علت انصراف ویسه، عدم پذیرش شروط تعیین‌شده برای تصدی وزارت از جمله عدم تغییر مدیران خودروسازی‌های بزرگ بوده ‌است.

دستگیری کلاهبرداران رادیو معارف

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران گفت: یکی از شهروندان ساکن شهریار با مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و بیان داشت مبلغ ۱۰.۷۰۰.۰۰۰ ریال از حساب بانکی بنده به‌صورت غیرمجاز برداشت شده است. سرهنگ حاجعلی صالحی افزود: در گام اول کارشناسان پلیس فتا اطلاعات شاکی پرونده را ثبت کردند که وی دراین‌باره اظهار داشت در پی یک تماس تلفنی از شبکه رادیو معارف و اظهار به برنده‌شدن اینجانب در قرعه‌کشی زیارت عتبات عالیات در برنامه زنده با ترفندهای مختلف بنده را به پای دستگاه خودپرداز رفتم و وقتی کارت عابر بانک را داخل دستگاه گذاشتم، فردی که نقش مجری برنامه رادیو معارف را بازی می‌کرد با سخنان فریبنده ذهن و افکارم را طوری درگیر کرده بود که فقط شماره‌هایی را که پشت تلفن می‌خواند به دستگاه وارد می‌کردم که یک‌باره پیامک برداشت حساب به مبلغ ۱۰.۷۰۰.۰۰۰ ریال از بانک برای بنده ارسال شد و دیگر آن شماره تلفن پاسخگو نبود. وی در پایان اظهارداشت: با بررسی پرینت حساب و استعلام انجام‌شده از مبادی مربوطه مشخص شد که مبلغ برداشت‌شده به صورت پشت سر هم به حساب‌های مختلف انتقال داده شده و پس از انجام اقدامات فنی و پلیسی بر روی پرونده، کارشناسان پلیس فتا موفق به شناسایی و دستگیری متهمان شدند.

پناهندگی یک پزشک استخبارات صدام

وزارت کشور انگلیس چندبار تقاضای یک پزشک عراقی را رد کرد اما این‌بار با تقاضای پناهندگی دکتر ۵۴ساله موافقت کرد. به نقل از دیلی‌میل، انگلیس به یکی از پزشکان بازداشتگاه‌های استخبارات صدام حسین پناهندگی داد. دکتر عراقی معروف به MAB در سال 1995 به لیبی رفت و سپس رژیم قذافی را در سال 2000 ترک کرده و سال 2007 تقاضای پناهندگی از انگلیس کرد. به نوشته تلگراف وی ادعا کرده که کسی را شکنجه نکرده و افرادی که توسط استخبارات شکنجه می‌شدند درمان می‌کرده است. وزارت کشور انگلیس چندبار تقاضای وی را رد کرد اما این‌بار با تقاضای پناهندگی دکتر 54ساله موافقت کرد. در حکومت صدام حسین بین سال‌های 1980 و 1990 بیش از یک‌میلیون نفر ناپدید شدند که اغلب توسط استخبارات بازداشت شده و پس از شکنجه کشته شدند.

بازداشت مدیر وزارت جهاد

دادستان مازندران گفت: یکی از مدیران استانی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی بازداشت و برای فرد مذکور در دادسرای ساری تشکیل پرونده شده است. سیدیونس حسینی عالمی اظهار داشت: مواردی مانند تضییع اموال دولتی به مبلغ ۳۴میلیارد و ۴۰۲میلیون ریال، اختلاس به مبلغ ۱۴میلیارد و ۵۴۰میلیون ریال و ارتشا به مبلغ ۱۸۳میلیون ریال را از جمله موارد اتهامی این مدیر است. وی با بیان اینکه این مدیر استانی جلب و پرونده وی به یکی از شعبات بازپرسی دادسرای مرکز استان ارجاع شده است، افزود: پرونده فوق‌الذکر از سوی سازمان بازرسی استان مورد پیگیری قرار گرفت و پس از ارجاع به مراجع اطلاعاتی و بررسی کارشناسان، با تائید اتهامات عنوان شده، دستور جلب ابتدایی از سوی مقام قضائی صادر شد.

پول بدید که خانواده‌ام برن کرواسی!

دروازه‌بان پرسپولیس خواسته خود را از مسئولان باشگاه پرسپولیس مطرح کرده اما تاکنون با این موضوع موافقت نشده است. بوژیدار رادوشویچ بابت قرارداد فصل پیش خود با باشگاه پرسپولیس هنوز مبلغ زیادی طلبکار است و بارها از این باشگاه خواستار تسویه‌حساب شده اما هنوز موافقت نشده است. در همین راستا رادوشویچ درخواست رسمی از مسئولان باشگاه پرسپولیس داشته که حداقل مبلغی را در اختیارش قرار دهند تا بتواند خانواده‌اش را به کرواسی برگرداند.وضعیت نامساعد مالی باشگاه پرسپولیس باعث شده همچنان خواسته رادوشویچ بعد از چند روز اجرایی نشود.

صدور حکم 10کارگر هفت‌تپه

حکم دادگاه 10کارگر مجتمع نیشکر هفت‌تپه در شوش صادر شد. بر اساس رای دادگاه ۹نفر از کارگران به تحمل هشت‌ماه حبس تعزیری و ۳۰ضربه شلاق محکوم شدند که تا پایان مدت تعیین‌شده توسط دادگاه به صورت تعلیق خواهد بود و یک کارگر دیگر نیز از اتهامات مطروحه تبرئه شد. دادگاه این کارگران بیست‌وسوم مردادماه برگزار شد و پیش از این، هفت کارگر این مجتمع به هشت‌ماه حبس تعلیقی و ۳۰ضربه شلاق تعلیقی محکوم شده‌اند. این حکم نهایی نیست و قابل تجدیدنظر است.

من سفیر نمی‌شوم

یک عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بحث‌های مطرح‌شده درباره احتمال سفیرشدنش را شایعه دانست و آن را تکذیب کرد. بهروز نعمتی اظهار کرد: آنچه درباره احتمال سفیرشدن من مطرح‌شده شایعه‌ای بیش نیست، چراکه در این‌باره هیچ صحبت و مذاکره‌ای با من صورت نگرفته است. وی طرح این مباحث را شایعه دانست و از رسانه‌ها خواست به اخبار درست استناد کنند. نعمتی درباره انتشار خبرهایی مبنی بر احتمال انتصاب کاظم جلالی به‌عنوان سفیر آینده ایران در روسیه نیز گفت: در این‌باره مباحثی مطرح شده است.

نرخ بادیگارد در ایران چند؟

در کشورهای غربی مثل آمریکا بادیگاردهای شخصی به‌ازای هر ساعت حدود ۱۰۰ دلار دستمزد می‌گیرند. در ایران دستمزد بادیگاردهایی که فقط اندام تنومند دارند، ساعتی ۱۰۰ تا ۱۵۰هزار تومان، روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰هزار تومان و ماهانه پنج‌میلیون تومان است. اما بادیگاردهای حرفه‌ای و دوره‌دیده معمولا ساعتی ۲۵۰ تا ۳۰۰هزار تومان، روزانه ۸۰۰هزار تا یک‌میلیون تومان و ماهانه بین ۱۰ تا ۱۵میلیون دستمزد می‌گیرند.

شوخی لاریجانی با حضور دهقان در مجلس

در جریان نشست علنی مجلس محمد دهقان که چندی پیش با رای نمایندگان به‌عنوان یکی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شده بود، در مجلس حضور داشت. در جریان بررسی لایحه تجارت اعاده شده از شورای نگهبان، علی لاریجانی رئیس مجلس با اشاره به حضور این نماینده سابق مجلس با مزاح و خنده گفت: همین‌که آقای دهقان از شورای نگهبان هم اینجا هستند خوب است. او ادامه داد: آقای دهقان بیشتر به مجلس می‌آیند باعث می‌شود این مصوبات سریع‌تر از سوی شورای نگهبان بررسی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • TR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    4 0
    همایش دیروز انتخاباتی بود. هدف تحریک مذهبی ها برای دوقطبی سازی جامعه و رای سازی جناح روحانی خاتمی است
  • TR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۵
    0 19
    بفرما اینم زیبا کلام که داره جانب داریتون میکنه دیگه اسکول های مشرقی چرا بهش توهین میکنید.خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس