فرهاد دژپسند

دژپسند گفت: برنامه دولت درباره واگذاری شرکت‌های بزرگ به طور جدی دنبال خواهد شد.

به گزارش مشرق، فرهاد دژپسند در حاشیه نشست با فعالان حوزه فناوری‌های خدمات مالی در جمع خبرنگاران درباره  اینکه آیا واگذاری های اخیر همچون ایران ایرتور و کشت و صنعت مغان، طبق مقررات بوده یا خیر گفت: اگر موضوع رعایت قوانین در تعیین قیمت و تعیین برنده باشد نمی‌توان به آن ایراد گرفت.

وی ادامه داد: آیین نامه تعیین قیمت و مزایده در مورد این واگذاری ها رعایت شده و من به عنوان یک مقام مسئول این را کاملاً درست ارزیابی می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

شرط افزایش یارانه نقدی چیست؟

دژپسند ادامه داد: ایران ایرتور در مرحله اول فروخته شد و خریدار نتوانست نسبت به پرداخت حقوق دولت اقدام کند بنابراین سازمان خصوصی سازی دوباره موضوع معامله را به فروش گذاشت که تابع شرایط دیگری بود. درباره کشت و صنعت دشت مغان نیز این مزایده انجام شد و سه نفر قیمت پیشنهاد کردند که خریدار اول اهلیت نداشت و طبق روال قانونی به خریدار دوم واگذار شد.

وزیر اقتصاد درباره فین تک‌ها گفت: دنیای امروز دنیای تحولات در حوزه فناوری است و برای رسیدن به اهداف افق چشم انداز باید به این موضوع اهمیت ویژه‌ای داده شود. فناوری‌های جدید باید در کشور بومی شود که فناوری‌های خدمات مالی نیر از آن جمله است.

وی ادامه داد: مقرر شده  مشکلات متولیان امر این بخش در کمیته‌های فرعی  بررسی و رفع شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تغییر رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: برنامه دولت درباره واگذاری شرکت‌های بزرگ به طور جدی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع مالیات بر عایدی سرمایه گفت: طرحی در این زمینه در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است و در کمیسیون اقتصادی دولت نیز لایحه دیگری تهیه شده که مالیات بر فعالیت‌های اختلال زا است. در حوزه مالیات بر عایدی سرمایه بارها اعلام کرده ایم که لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را تنظیم می‌کنیم که قطعاً عایدی سرمایه در آن لحاظ می شود.

وزیر اقتصاد درباره الزام پزشکان به نصب کارتخوان  برای پرداخت مالیات گفت: پزشکان قشر فرهیخته جامعه هستند با این حال وقتی یک معلم در روستا مالیات خود را پرداخت می‌کند کسی که در تهران است و از مزایای تحصیل رایگان استفاده کرده و به مدارجی رسیده نیز باید مالیات پرداخت کند و در حال رایزنی در این خصوص هستیم.

دژپسند در خصوص نرخ ارز، اظهار کرد: خوشبختانه با سیاست هایی که از مدتها قبل اتخاذ شده سعی شده عوامل مخل تقاضا محدود و عوامل توسعه دهنده عرضه ارز تقویت شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: با ثباتی که در حوزه سیاسی و اجتماعی داریم و تدابیری که برای بازگشت ارز به داخل کشور اتخاذ شده و همچنین همراهی صادرکنندگان، از نظر عرضه ارز شاهد فزونی بودیم.

وی ادامه داد: تقاضاهای غیرطبیعی کنترل شده و بازار ارز  رسیده است. امیدواریم روند کاهشی ارز ادامه یابد.

دژپسند در خصوص میزان بازگشت ارز به کشور تصریح کرد: زمانی از صادرکنندگان خواهش می‌کردیم که ارز را برگردانند اما خوشبختانه در حال حاضر صادرکنندگان همراهی خوبی در این زمینه دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس