کتابخانه پارک شهر - کراپ‌شده

مراسم بازگشایی مردمی کتابخانه مرکزی پارک شهر به‌عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی تهران فردا سه‌شنبه ۵ شهریور در قالب مراسمی متفاوت و بدون‌سخنرانی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، مراسم متفاوت بازگشایی کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران، فردا سه‌شنبه ۵ شهریور از صبح تا بعدازظهر در محل این مجموعه در پارک شهر تهران برگزار می‌شود.

یک سال پس از افتتاح قدیمی‌ترین بوستان عمومی تهران در محله سنگلج، کتابخانه‌ای در آن ساخته شد تا عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی پایتخت را با بیش از ۵۰ سال عمر از آن خود کند. هم‌نشینی دوستداران طبیعت و علاقمندان کتاب بیش از نیم قرن است که خاطره جمعی پایتخت‌نشینان را رقم زده است. کتابخانه عمومی پارک شهر شاهد حضور پنج نسل از مردم تهران بوده است؛ چه بسا خانواده‌هایی که از پدربزرگ و مادربزرگ، پدر و مادر، فرزند، نوه و نتیجه، سال‌هایی از عمر خود را با مطالعه در این کتابخانه گذرانده باشند. این خاطره به بخشی از فرهنگ مردم تهران بدل شده و از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

باسابقه‌ترین کتابخانه پایتخت که چندسالی است درگیر بازسازی و نوسازی بود، برای میزبانی شایسته مردم نیاز به بازسازی و نوسازی داشت. این‌کتابخانه به تعبیر مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، پس از ۴۵ سال خدمت مداوم به قشرهای مختلف باید تجدید قوا می‌کرد تا در سنین میان‌سالی، همچون جوانی سرحال، پذیرای کودکان تا کهن‌سالانی باشد که می‌خواهند خوش‌ترین اوقات خود را در آن بگذرانند. کتابخانه مرکزی پایتخت برای بازسازی اساسی، ۳ سال تعطیل شد اما در عین حفظ اصالت، ایمن شد نوسازی شده و بخش‌های جدیدی به آن افزوده شده است.

مراسم بازگشایی عمومی این کتابخانه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ فردا سه‌شنبه، برگزار می‌شود و آن‌طور که نهاد کتابخانه‌ها در خبر مربوط به این رویداد اطلاع‌رسانی کرده، در این مراسم از همایش و سخنرانی‌های مطول و تشریفات خاص خبری نیست. به‌این‌ترتیب قدیمی‌ترین کتابخانه پایتخت با شرکت اقشار مختلف، خانواده‌ها، ناشران، نویسندگان، مسئولان و چهره‌های فرهنگی و هنری بازگشایی می‌شود.

در روز بازگشایی، بخش‌های مختلف کتابخانه آماده بازدید همگانی است و والدین با فرزندان خود می‌توانند ساعات و اوقات خود را در بخش کودک بگذرانند. همچنین پژوهشگران از اتاق‌های انفرادی مطالعه، دانشجویان از بخش پایگاه‌های اطلاعاتی، دوستداران کتاب از سالن‌های جدید مطالعه بانوان و آقایان، محققان از مخزن مرجع و کتاب‌های غیرفارسی و بخش جدید نشریات و همچنین نابینایان می‌توانند از بخش اختصاصی خود بازدید کنند.

با تدارکاتی که برای دسترسی معلولان و توانیابان صورت گرفته، این‌گروه نیز می‌توانند در مراسم بازگشایی کتابخانه مذکور شرکت داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس