کد خبر 986843
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
تلاش ترامپ برای پنهان کردن اختلافات اعضای گروه ۷

رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است که در نشست گروه ۷ در فرانسه هیچ گونه اختلاف و مشکلی با سایر متحدان غربی اش ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز یکشنبه در اظهاراتی گفت: روابط خوبی با متحدان غربی ایالات متحده داریم.

وی گزارش های منتشر شده در رسانه های خبری درباره وجود اختلافات عمیق بین آمریکا و سایر کشورهای عضو گروه 7 بر سر مسائل مهم و مختلف از جمله مشکلات تجاری جهان را رد کرده است.

نشست گروه 7 در حالی در فرانسه برگزار می شود که نگرانی های زیادی درباره وضعیت اقتصادی جهان و تنش های تجاری بین قدرت های بزرگ اقتصادی به خصوص چین و آمریکا وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

عکس/ حاشیه‌های نشست گروه G7

ترامپ لحظاتی قبل از دیدار با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با انتشار توئیتی نوشت: "پیش از آنکه وارد فرانسه شوم، رسانه های خبری جعلی گفتند که روابط ایالات متحده با 6 کشور دیگر عضو گروه 7 بسیار متشنج است و نشست 2 روزه گروه 7 فاجعه آمیز خواهد بود."

وی افزود: "بسیار خوب، باید بگویم که نشست های بسیار خوبی خواهیم داشت و رهبران گروه 7 همکاری های بسیار مفید و خوبی خواهند داشت."

علی رغم ادعاهای ترامپ به نظر می رسد نشست گروه 7 صحنه اختلافات عمیقی بر سر موضوعات مختلف از جمله سیاست های حمایتی در زمینه تجارت بین المللی، تغییرات اقلیمی، ایران و اقدام فرانسه برای وضع مالیات بر شرکتهای بزرگ دیجیتالی خواهد بود.

ترامپ در شرایطی وارد فرانسه شده است که اخیرا جنگ تجاری بین آمریکا و چین بار دیگر تشدید شده است. ترامپ تهدید کرده است که تعرفه علیه واردات 550 میلیارد دلار از کالاهای چینی را 5 درصد دیگر افزایش خواهد داد.

نخست وزیر انگلیس نیز در اظهاراتی گفت: من به شدت نگران مسیری است که در پیش گرفته شده است، رشد سیاست های حمایتی در عرصه تجارت بین المللی، تعرفه هایی که شاهد آن هستیم. کسانی که از تعرفه های تجاری حمایت می کنند، مسئول هرگونه افول اقتصاد جهان خواهند بود.

دونالد تاسک رئیس شورای اروپا نیز هشدار داده است که اتحادیه اروپا به اقدامات احتمالی دولت ترامپ برای وضع تعرفه های تجاری پاسخ خواهد داد.

وی گفت: شاید این آخرین فرصت برای احیای جامعه سیاسی ما باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس