کد خبر 986297
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
سلاح توپ‌ لیزری

جمهوری اسلامی ایران به توانمندی ساخت و بکارگیری توپ‌های جدیدی که از لیزرهای با توان بالا استفاده می‌کنند دست پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، جمهوری اسلامی ایران به توانمندی ساخت و بکارگیری توپ‌های جدیدی که از لیزرهای با توان بالا استفاده می‌کنند دست پیدا کرده و این تسلیحات را برای حفاظت از برخی مراکز حساس کشور بکار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

برتری «باور ۳۷۳» بر سامانه پاتریوت آمریکا

امیر شاهرخ شهرام معاون وزیر دفاع و رئیس شرکت صنایع الکترونیک (صاایران) در این باره اظهار داشت: استفاده از لیزر در سامانه های توپخانه‌ای با دو هدف صورت می گیرد که می تواند به افزایش حجم آتش، تحرک و دقت کمک کند.

رئیس صاایران افزود: یکی از جاهایی که ما از لیزر الان هم استفاده می کنیم، برای آماده سازی سامانه‌های توپخانه‌ای و روانه سازی توپ و رادار است تا سامانه بتواند هدف را با دقت بالا ردگیری کرده و مورد اصابت قرار دهد.

وی افزود: در موضوع کُشندگی نیز دستاوردهای خوبی داشتیم که همه آنها تولید  داخل هستند. برای مثال در دنیا متداول است که پرنده های رادارگریز خود را از لایه های کامپوزیتی می‌سازند تا هم رادار گریز باشد، هم سبک باشد و هم به تداوم پرازی آن در هوا کمک کند. این بدنه کامپوزیتی در برابر لیزرهای پرتوان آسیب‌پذیر است و ما با استفاده از این لیزرها که در اختیار داریم می توانیم آنها را منهدم کنیم.

امیر شهرام با بیان اینکه از این سامانه های لیزری در مناطق حساس و حیاتی کشور نیز استفاده می‌شود، گفت: امروز لبه تکنولوژی دنیا در حوزه لیزری در دستان متخصصان نیروهای مسلح ما قرار دارد.

عکس خبر تزئینی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ناشناس AE ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    14 4
    توپ های لیزری توان بالایی دارند اما توپ های مغناطیسی هم توان بالایی دارند که نی توانند جایگزین خوبی برای دفاع از اماکن حساس باشند، این توپها بسیار قدرتمند تر از توپهای لیزری هستند، لطفا درباره توپهای مغناطیسی هم تحقیق و بررسی و کار شود...
  • GB ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    19 31
    مرد حسابی امریکا با توپ لیزری فولاد رو می زنه داغون می کنه
    • قریشی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
      30 11
      برای همین بود که چند سال قبل توپ لیزری آوردند توی خلیج فارس امتحان کنند حتی روشون نشد نتایج افتضاح شکست مانور رو رسانه ای کنند ؟! شما فقط کاسه لیس امریکا بمون ما اینجا عزت و شرافتمون رو به بهای دلارهای امریکائی نمیدیم ... ضمنا یادتون رفتا موشک زیرسطحی حوت ایران چهار برابر از موارد مشابه امریکائی سرعت داره؟ اگر درک مسائل نداری لااقل مطالعه کن
  • حسین IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    30 12
    ماشاءالله احسنت اینجاست که آدم احساس غرور میکنه خدا حفظتون کنه
  • سید رضا GB ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۲
    20 1
    احسنت هر روز یک خبر خوش دفاعی چند روز پیش باور 373 با 200 کیلومتر توان درگیری امروز توپ لیزری احسنت دست مریزاد دستتون درد نکنه باز الان یک عده منافق میان منفی میدن
  • حیدر صالح IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    4 0
    در چند روز آینده شاهد سرنگونی پهپاد بیگانه جدیدی با سلاح لیزر خواهیم بود
  • خسروی IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    4 0
    مرسی سپاه.به برادران آمریکایی عرض میکنم که لطفازیادمارا منتظر نگذار ید.پهپادی اف ۳۵یاهرچیزی که فکرمیکنیدقدرتمندتره بفرستیدکه بساط لذت مافراهم بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس