کد خبر 1175271
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
ناو آلمانی

دولت آلمان با کمک دو شرکت به دنبال نصب سلاح پدافند لیزری کوتاه برد بر روی ناوهای جنگی خود در دو سال آینده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، دولت آلمان با شرکت راین متال این کشور و شعبه آلمانی شرکت چند ملیتی MBDA برای توسعه ، آزمایش و نصب یک سلاح لیزری بر روی ناوهای محافظ کلاس Sachsen نیروی دریایی این کشور به توافق رسیده است. این سلاح لیزری که جزییات خاصی در خصوص آن منتشر نشده است یک سلاح پدافندی کوتاه برد است که بیشتر در نقش دفاع در برابر تهدیداتی مثل موشک های کروز و پرنده های بدون سرنشین به کار خواهد آمد. ارتش آلمان و شرکت راین متال از سال 2015 کار بر روی سلاح های لیزری را آغاز کرده اند و به نظر می رسد نیروی دریایی این کشور اولین کاربر عملیاتی سامانه پدافند لیزری در آلمان باشد.

در این طرح 2 ساله شرکت راین متال مسئول توسعه سیستم هایی مثل هدایت گر اشعه لیزر ، سیستم خنک کننده و یکپارچه سازی سامانه سلاح با منبع تولید لیزر است و شرکت MBDA نیز مسئول اموری مثل یکپارچه سازی سلاح با سیستم کنترل و فرماندهی ناو ، توسعه کنسول کنترل سلاح و فناوری تعقیب هدف با این سیستم سلاح خواهد بود. جزییات بیشتری در حال حاضر در خصوص این سیستم تسلیحاتی منتشر نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CA ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    2 2
    بنظر من احتمالا همان رادار جدید کوانتومی باشد بدین صورت لیزر تقطیع شده به پرتوهای زیاد قطبیده شده و دو بخش قطبیده عمودی و افقی در هم تنیده گشته و باهوش مصنوعی کنترل میشود و میتواند تغییرات بخش تنیده بعنوان ردیاب موشک استفاده گردد.
  • علی IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    3 6
    آلمانها کاشف و استفاده کننده تکنولوژی لیزر در جهاند
  • CA ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    2 1
    بنظرم بشه با توپ لیزری سنسورهای رادار کوانتومی رو از کار انداخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس