کد خبر 986001
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳
تب کنگو

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۶۰ نفر در کشور به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شدند، گفت: از این تعداد ۵ نفر فوت کردند.

به گزارش مشرق، علیرضا رفیعی پور  در نشست با کارکنان دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: 5 نفر در استان‌های سیستان و بلوچستان، اردبیل و گیلان به دلیل مبتلا شدن به بیماری تب کریمه کنگو فوت کردند.

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود مردم با کنترل و ریشه کنی بیماری تب کریمه کنگو رعایت مسائل بهداشتی از جمله عدم استفاده از گوشت کشتارگاه‌های غیر مجاز بین راهی در اولویت داشته باشند.

رفیعی‌پور ابراز کرد: بیماری‌های مشترک بین انسان و دام شامل تب مالت، تب کریمه کنگو، هاری و آبله سال 97  به نسبت مدت مشابه سال 96 بین 35 تا 75 درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید:

افزایش آمار مبتلایان به تب کریمه کنگو در ایران

 رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه سالانه  8 میلیون کیلوگرم انواع فرآورده دامی فاسد از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، شیر و عسل از سطح بازار  استان‌های مختلف کشور جمع آوری و معدوم می‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از 3 هزار و 600 نفر ناظر بهداشتی و شرعی کار نحوه کشتار و توزیع فرآورده‌های دامی را انجام می‌دهند.

رفیعی پور تصریح کرد: 220 میلیون دلار ارز برای تامین اقلام مورد نیاز از جمله دارو و واکسن، نهاده های دامی، ریزمغذی ها، ویتامین ها و مکمل های مورد نیاز دام و طیور ثبت سفارش و تامین شده است.

وی افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از طریق سازمان استخدامی و مدیریت برنامه و بودجه مجوز استخدام 3500 نفر در بدنه ادارات دامپزشکی استان‌ها با اولویت استان‌های کمتر برخوردار اخذ شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس