کد خبر 985986
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
عابر بانک نمایه

فرمانده انتظامی از شناسایی و دستگیری دو سارق نوجوان ۱۶ ساله که با تشکیل یک باند و طراحی سایت و درگاه جعلی بانکی از اطلاعات هزار کارت بانکی کپی و برداشت وجه کرده بودند، خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار خلیل واعظی در این خصوص اظهار کرد: افسران سایبری پلیس فتا استان در تلاش مستمر و بررسی های علمی خود در راستای سالم سازی فضای مجازی به کارکرد چند درگاه به ظاهر بانکی مشکوک شدند.

بیشتر بخوانید:

شغل: مالک عابربانک!

چگونه در دام کلاهبرداران نیافتیم؟

وی اضافه کرد: ماموران پلیس فتا با بهرمندی از روش های تخصصی، دریافتند افرادی با هویت های پنهان و غیر واقعی با ایجاد چند درگاه بانکی جعلی با ترغیب مردم برای استفاده از این درگاه ها، اقدام به کپی برداری از مشخصات کارت های بانکی هموطنان می کنند.

به گفته سردار واعظی، اعضای باند از این طریق مشخصات بیش از هزار کارت بانکی در سراسر کشور را کپی و با انتقال موجودی حساب مالباختگان به حساب های خود یا خریدهای اینترنتی از موجودی حساب مالباختگان اقدام به سرقت از حساب هموطنان می کردند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با اقدامات عملیاتی پلیس هویت دو نفر از متهمان در استان بوشهر شناسایی و بلافاصله دستگیر شدند که در ادامه مشخص شد متهمان همدست سومی نیز دارند که در خارج از کشور سکونت دارد و تلاش لازم برای دستگیری وی در دست اقدام می باشد.

وی با بیان اینکه میزان دقیق برداشت این افراد از حساب های شهروندان در دست بررسی است، گفت: برخی از کارت های بانکی که اطلاعات خصوصی آنها کپی شده دارای موجودی بیش از ۲۰ میلیون تومان بوده اند.

سردار واعظی تصریح کرد: با اقدام به موقع پلیس فتا، تعدادی از سفارش های خرید لغو و هزینه پرداختی به حساب اصلی مالباخته عودت داده شد، همچنین بخشی از کالاهای سفارش شده که عموما قطعات رایانه و تجهیزات جانبی دیجیتال بود با همکاری اداره پست به پلیس فتا منتقل گردید که با هماهنگی قضایی درباره این اقلام تعیین تکلیف خواهد شد.

فرمانده انتظامی بوشهر خاطرنشان کرد: هر ۲ متهم دستگیر شده که ۱۶ سال دارند در منزل شخصی به دور از چشم و نظارت والدین اقدامات مجرمانه خود را انجام می دادهاند، لذا ضرورت دارد والدین بر فعالیت های فرزندان خود در فضای مجازی نظارت هوشمندانه ای داشته و توصیه های پلیس فتا را مدنظر قرار دهند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس