کد خبر 985981
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
ایران روحانی روسیه پوتین ترکیه اردوغان

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن آتش بس در سوریه قرار است در تاریخ ۲۵ شهریور در آنکارا برگزار شود.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آناتولی، «ابراهیم گالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه افزود: قرار است «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور با «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود در خصوص تحولات سوریه تلفنی گفت و گو کند.

بیشتر بخوانید:

لوله‌کشی آمریکا زیر دریای خزر برای دورزدن نفت روسیه و ایران+ نقشه

پیشتر «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران از برگزاری نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه در اواخر ماه اوت (اوایل شهریور) خبر داده بود.

سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه تاکنون چهار مرتبه در شهرهای سوچی روسیه (آذر ۹۶) ؛ آنکارا (فروردین ۹۷)، تهران (شهریور ۹۷) و سوچی (بهمن ۹۷) گفت ‌و گوهای مشترکی با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه داشته اند.

از سوی دیگر مقامات سیاسی سه کشور ایران، روسیه و ترکیه  ازحدود سه سال پیش مذاکراتی موسوم به نشست "آستانه" را برای حل و فصل کامل مسائل سوریه بدون مداخله خارجی در امور داخلی این کشور و با تاکید بر مشارکت طرف های سوری شامل دولت این کشور و گروه های معارض آن برگزار کرده اند.

سیزدهمین دور "نشست آستانه" درباره دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران ۹ ساله سوریه روزهای ۱۰ و ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۸ در قزاقستان برگزار شد و قرار است چهاردهمین دور آن مهرماه آینده (اکتبر ۲۰۱۹) برگزار شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    1 1
    رجب هست ولی البغدادی نیست.آیا انصاف است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس