کد خبر 985877
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
استینا ایمپرو

شرکت مالک نفتکش توقیف‌شده انگلیس در بیانیه‌ای روز پنجشنبه از دیدار مدیرعامل این شرکت با وزیر خارجه ایران در استکهلم خبر داد.

به گزارش مشرق، شرکت «استینا بالک»، مالک نفتکش انگلیسی «استینا ایمپرو» که توسط ایران توقیف شده با صدور بیانیه‌ای از دیدار مدیرعامل این شرکت با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید:

تغییر هندسه سیاسی خلیج فارس

شرکت‌های امنیت دریایی محافظان انگلیسی را از خلیج فارس حذف کردند

مالک نفتکش انگلیسی دست به دامن هند شد

در این بیانیه که امروز چهارشنبه صادر شده آمده «اریک هانل»، مدیر عامل شرکت «استینا بالک» در استکهلم با محمد جواد ظریف دیدار کرده و توانسته با او درباره آزادی نفتکش استینا ایمپرو و خدمه آن رایزنی کند. 

طبق این بیانیه، این دیدار در شرایطی انجام شد که آقای ظریف برای برگزاری دیدارهای دوجانبه با وزیر خارجه سوئد و سایر مقام‌های این کشور در این کشور حضور داشت.

در این بیانیه آمده است: «گفت‌وگوی سازنده‌ای برگزار شد و ما مسئله تبادل اطلاعات کردیم. تأکید بر اهمیت آزادسازی ۲۳ خدمه نفتکش که اتباع کشورهای هند، روسیه، لیتوانی و فیلیپین هستند برای ما حائز اهمیت بود.»

اریک هانل از وزیر خارجه ایران بابت فراهم آوردن امکان دسترسی مقام‌های سفارت به سرنشین‌های کشتی‌ توقیف‌شده و تسهیل تماس‌های میان خدمه با اعضای خانواده آنها تشکر کرده است. 

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای ۲۸ تیرماه اعلام کرد یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است. 

سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح چرایی و چگونگی توقیف نفتکش انگلیسی در عصر جمعه (28 تیر) در تنگه هرمز، اظهار کرد: «نفتکش انگلیسی تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی که با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز و برخورد احتمالی با کشتی های دیگر قرار داشت، با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.»

وی افزود: «نفتکش انگلیسی بر خلاف قوانین و مقررات دریانوردی دستگاه موقعیت یاب خود را خاموش و به جای حرکت به سمت ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که پس از بی توجهی به هشدارها و تذکرات یگان دریایی سپاه و حتی مقاومت و نیز دخالت ناوچه جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلستان و به پرواز در آوردن 2 فروند بالگرد و تلاش برای بازداشتن تکاوران دریایی سپاه از اجرای مأموریت خود، با قاطعیت و سرعت عمل نیروهای خودی متوقف و جهت بررسی ها و اقدامات لازم قانونی به لنگرگاه ساحلی هدایت شد.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اصلاح طلب AU ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۱
    14 0
    ما فقط با انگلیسی های عزیزتر از جان ملاقات می کنیم. وقت نداریم با مردم عادی ایرانی ملاقات کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس