کد خبر 991088
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸
کشتی

وزارت خارجه فیلیپین از رایزنی با ایران جهت کمک به آزادی ۱۲ خدمه فیلیپینی یک کشتی توقیف شده در خلیج فارس به جرم قاچاق سوخت خبر داد.

به گزارش مشرق، دولت فیلیپین روز یکشنبه اعلام کرد که برای آزادی دوازده خدمه فیلیپینی یک کشتی توقیف شده توسط ایران به اتهام قاچاق سوخت کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

رایزنی فرانسه و آمریکا درباره همکاری در تنگه هرمز

به نوشته خبرگزاری آلمانی «دی پی ِای» رئیس گارد ساحلی جنوب استان هرمزگان در ایران گفت که این کشتی حامل بیش از ۲۹ هزار لیتر سوخت قاچاق بود.

ببینید:

فیلم/ توقیف ۷ کشتی صیادی ترال در خلیج فارس

وزارت امور خارجه فیلیپین در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «مقامات گارد ساحلی ایران به سفارت فیلیپین در تهران گفته‌اند که تحقیقات در مورد خدمه این کشتی متهم به قاچاق سوخت در حال انجام است».

در بیانیه وزارت خارجه فیلیپین آمده است: «پس از مشخص شدن این امر، پرونده به دادگاه محلی ارجاع می‌شود. سفارت فیلیپین در تهران نیز به دنبال به‌روزرسانی‌های بیشتر در مورد وضعیت خدمه دستگیر شده است و آماده است در صورت لزوم کمک کند.»

سرهنگ «دهکی» فرمانده دریابانی هرمزگان روز گذشته در این زمینه گفت که یک گروه از قاچاقچیان خارجی سوخت و محموله سوختی قاچاق در مرزهای آبی استان شناسایی و منهدم شد. وی افزود که در این رابطه ۱۲ متهم خارجی تبعه فیلیپین دستگیر شدند و اقدامات قانونی از طریق مراجع قضائی در حال پیگیری است.

قاچاق غیرقانونی نفت و گاز از ایران به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در این منطقه مرسوم است. در حالی که برخی کشتی‌ها توسط مقامات ایرانی توقیف می‌شوند ، بسیاری نیز از منطقه عبور می‌کنند. ایران معتقد است گروه‌های ‌سازمان یافته خلافکار پشت فعالیت قاچاق نفت و سوخت هستند.

فیلیپین یکی از بزرگترین تامین کنندگان نیروی انسانی حمل و نقل در جهان است. بسیاری از دریانوردان فیلیپینی در نفتکش‌ها،کشتی‌های باری، مسافربری مجلل و ماهیگیری در سراسر جهان درحال فعالیت هستند.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس