کد خبر 985742
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
یک خبر تاسف‌بار؛ «دام‌ها نان‎خور شدند»/ اتلاف سالانه معادل ۲ میلیون تن گندم در دامداری‌ها

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور می گوید، وزارت صنعت به بهانه ارزان نگه داشتن قیمت نان نرخ سبوس را افزایش داده اما از آن طرف خود نان وارد غذای حیوانات شده به طوری که برآورد می‌شود معادل ۲ میلیون تن گندم به این صورت وارد غذای حیوانات می‌شود.

به گزارش مشرق، الله یار ولی زاده رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور اظهار کرد: افزایش قیمت رسمی سبوس به ۱۲۵۰ تومان باعث افزایش ورود نان به دامداری ها و مرغداری ها به ویژه در جوامع روستایی شده است.

وی افزود:  قیمت مصوب هر کیلوگرم سبوس در سال گذشته ۵۲۰ تومان بود که در اوخر سال به یک باره به ۸۴۰ تومان افزایش یافت و اکنون به ۱۲۵۰ تومان درب کارخانه رسیده است و تا این محصول به دست ما برسد ۱۵۰۰ تومان تا ۱۶۰۰ تومان قیمت پیدا میکند درحالی که قیمت هر کیلوگرم نان در روستاهای کشور ۱۲۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید:

گوشت یک‌شبه ۴۰ هزار تومان گران شد

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور ادامه داد:  درحالی که قیمت نان ارزان تر از سبوس شده که ارزش غذایی آن ۵ برابر سبوس است و روستائیان به سمت استفاده از خرید نان از نانوایی ها برای حیوانات خود رفته اند.

وی تصریح کرد: در حالی که محدودیتی برای خرید تعداد نان در کشور وجود ندارد، مشاهده می شود هر روستایی روزانه ۳۰ عدد نان خریداری میکند و مشخص است این نان برای مصرف خانوار نیست.

ولیزاده گفت: روستائیان نان مصرفی مردم را به دلیل قیمت پایینی که در مقایسه با سبوس دارند با دیگر ضایعات کشاورزی از جمله کاه مخلوط می کنند و در جیره غذایی گوسفند، گوساله، مرغ و غاز  قرار می دهند.

رئیس اتحادیه صنعت دامپروری کشور گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهانه ارزان نگه داشتن قیمت نان نرخ سبوس را افزایش داده تا افزایش هزینه های کارخانه های آرد را جبران کند، اما از آن طرف خود نان وارد غذای حیوانات شده به طوری که برآورد می شود معادل ۲ میلیون تن گندم به این صورت وارد غذای دام و طیور شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    18 0
    سالهاي سال است كه دامها را با نان خشك تغذيه ميكنند پس فكر كرديد چرخهاي نان خشكي نان را براي چي از خانه ها جمع ميكنند؟؟؟!
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    3 2
    مقوا و اشغال هم مي دهند
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    12 0
    این ها جو سازی می کنند که نان را گران کنند
  • کامران IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    6 1
    متاسفانه مشکل فقط هدر رفتن نان نیست مشکل جدی تر وجود زهرابه های قارچی حاصل از کپک زدن این نان ها در جیره ها می باشد بطوریکه اکثرا تولیدات لبنی حاصل از شیر این دامها بصورت بالقوه حامل زهرابه های سرطان زا می باشند.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    7 0
    خبر تاسف آور صادرات دامها و 4 برابر شدن قیمت گوشته نه نون خوردنشون
  • DE ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    1 0
    یک خبر تاسف‌بار؛ «دام‌ها نان‎خور شدند»// از عماد رام پرسیدند : دامداری داری رام گفت بله دامداری دارم
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۱
    1 0
    دامها نان خور شدهاند وبعضی از ادمها گیاه خور ودر مانشان هم از علفی جات است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس