سوريه (2).jpg

رزمندگان سوری در ادامه عملیات خود در جنوب استان ادلب موفق شدند خود را به ورودی شهرک راهبردی «خان شیخون» برسانند.

به گزارش مشرق، از جنوب استان ادلب خبر می رسد، نیروهای ارتش سوریه  پس از تثبیت مواضع در ایستگاه نظامی النمر که منجر به قطع ارتباط تروریست ها در داخل شهر خان شیخون با بزرگراه بین المللی دمشق حلب شد، عملیات جدیدی را علیه گروهک های تروریستی ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده. نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند تروریست ها را عقب برآنند و خود را به ورودی محله های شمالی شهر خان شیخون برسانند.

در جریان درگیری ها در محور شمالی شهر خان شیخون شماری از تروریست های جبهه النصره کشته و زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام چند فرمانده میدانی از جمله «صالح اشوا» دیده می شود که از سرکرده های ارشد گروهک تروریستی «فیلق الشام» به هلاکت رسید.

برخی از رسانه ها در ساعات گذشته از ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر خان شیخون خبر دادند اما یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای سوریه تاکنون وارد خان شیخون نشده اند اما این شهر از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شود.

به گزارش مشرق، با تسلط نیروهای ارتش سوریه بر شهر خان شیخون. تمامی مناطق اشغالی جنوب استان ادلب و شمال استان حماة با مساحتی در حدود ۵۰۰ کیلومتر مربع در شبه محاصره قرار خواهند گرفت و از لحاظ نظامی ساقط شده به شمار می آیند.

به گفته منابع میدانی، با افزایش درگیری ها و تشدید حملات موشکی و هوایی، شمار زیادی از تروریست ها مواضع خود را در شهرک خان شیخون ترک و به مناطق اطراف عقب نشینی کردند؛ گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب و شمال استان حماة تصمیم گرفته اند تا قبل از محاصره شدن مناطق اشغالی را به سمت مرکز استان ادلب تخلیه کنند.


براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست های «جیش العزه» مواضع خود را در شهرک های «کفرزیتا و لطمانه» تخلیه کرده اند و قصد دارند به سمت مرکز ادلب فرار کنند؛ گروه هایی از تروریست ها همچنین در حال ترک شهرک های «مورک، لطمانه، البویضه، لحایا، کفرزیتا، لطمین» در شمال حماه و جنوب ادلب به سمت مرکز استان ادلب هستند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه از محور شرقی (شهرک و ارتفاع سکیک) با خان شیخون ۹ کیلومتر فاصله دارند و برای رسیدن به این شهر باید ارتفاع مهم «ترعی» را از اشغال تروریست ها خارج و به کنترل درآورند.

نیروهای سوری از شروع مرحله سوم عملیات (پانزدهم مردادماه) در جنوب استان ادلب بیش از ۲۵ منطقه را از اشغال گروهک های تروریستی خارج و مساحتی در حدود ۱۵۰ کیلومتر مربع را آزاد و پاکسازی کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    ادامه جنگ به خاک ترکیه کشیده خواهد شد.عثمانی ها آماده باشند به زودی تقاص جنایت هایی که در حق ملت مظلوم سوریه مرتکب شدند پس خواهند داد. ادامه این جنگ به صورت جنگ کردها با ترکیه خواهد بود.
    • بهزاد IL ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      94 14
      هان! ای دل ِ عبرت‌بین! از دیده عبر کن! هان! احوال ارامنه را آیینه‌ی عبرت دان! مراقب باشید موقع حمله به ترکیه ناخنهاتون نشکنه و پوستتون خراب نشه!
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      10 52
      شما مواظب ناخن و پوست دوستان مفنگی خودت در آنتتالیا باش یه وقت موقع مراسم مولتی ویژن چپه نشوند. سرنوشت پسمانده عثمانی تجزیه و نابودی است و گریزی از آن نیست.
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      1 12
      اگه امريكا نبود كه و تروريستهاي كرد و داعش رو تركيه عين عفرين و قنديل نابود ميكرد.نترس اون استانهاي سوريه رو تركيه پس نميده و ميشن ضميمه تركيه.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    36 85
    سوریه باید ارتباط.تروریست ها با ترکیه قطع کند.. واگر بوتن این کار بکنند.ادامه کار برای تروریست ها بسیار دشوار خواهد شد
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    5 54
    اگر همون روز اول که ترکیه با وعده های کذب منطقه امن جا خوش نمی کرد تو سوریه و اشغال نمی کرد شهرهاتون ، الان این وضع تون نبود یه سال بی جهت عملیات نکردید به امید صلح دروغین
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    2 34
    الان سوریه باید تو دیرالزور عملیات می کرد ولی یک سال صبر بی جهت که هیچ نتیجه ای نداشت مذاکرات با تروریست ها ... فقط وقت تلف شد ، مثل برجام ... اونا نه تسلیم شدن و نه صلح کردند ، تازه اماده نبرد هم هستند یک سال ترکیه سرتون گرم کرد میخاست مذاکرات ده ساله کنه ، باز خوبه فهمیدید
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    5 38
    چقدر جای من اونجا خالیست،امابه هر حال برای مدتی بعد از پاکسازی شمال حما وجنوب ادلب ترکیه به میدان میاد و با روسیه دوباره یک اتش بس که مقطعی خواهد بود را امضا میکند تا بدین وسیله عمر کوتاه مسلحین را برای چند ماه به تاخیر اندازد غافل از اینکه بنا به گفته ایه شریفه این صالحاهان خواهد بود که در زمین حکومت خواهند کرد نه تروریست ها
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    3 33
    درود بر رزمندگان سوری و متحدین ایشان
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    16 25
    بخشی از ترکیه به عنوان غرامت به سوریه داده شود
  • 0053159446 IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
    3 7
    سوریه باید بعد از آزادسازی ادلب، به سراغ آزادسازی منطقه التنف در مرز اردن برود. آزاد کردن این منطقه مساوی است با آزادسازی شرق سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس