کد خبر 985330
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
ماجرای فیلم سگ‌کُشی با اسید به روایت شهرداری

فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن سگ های بلاصاحب را با سرنگ اسیدی کشتند. مسؤولان شهری تاکید دارند که این فیلم برای گذشته است و کشتن سگ ها ولگرد با سرنگ قانونی است.

به گزارش مشرق، مرکز نگهداری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب در اواخر سال 94 در کنار مرکز آرادکوه (دفن زباله) در جنوب تهران ساخته شد.

بیشتر بخوانید:

این مرکز 3 هکتاری با هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد تومان راه‌اندازی شد.مدیریت شهری سگ‌های بلاصاحب را در تهران جمع‌آوری و به این مرکز منتقل می‌کرد.

سگ های در ابتدای ورود به آراد کوه استریل می شوند

در ابتدا ورود به مرکز سگ‌ها را استریل و حمام می‌کنند و سپس آنها وارد حوضچه مواد  ضدعفونی شده  و توسط دامپزشکان معاینه و بعد به آنها کیت‌های آزمایشگاهی زده تا ببینند بیماری انگل، هاری، بیماری های عفونی، پوستی و ... دارند یا خیر. سپس آنها را وارد قرنطینه کرده تا جواب آزمایش‌ها حاضر شود.

اصولا جواب آزمایش سه روز بعد آماده می‌شد و سگ‌ها جداسازی می‌شدند. سگ‌های حامله، نر،‌ ماده‌، توله‌سگ‌ها و سگ‌های بیمار را از هم جدا کرده و هر کدام در مکانی متفاوت قرار می‌گرفتند.

هزینه 350 هزار تومانی عقیم سازی سگ‌ها

اگر سگ‌های نر یا ماده مشکلی نداشته باشند آنها را  عقیم‌سازی کرده و هزینه هر عقیم‌سازی برای شهرداری تهران حدود 350 هزار تومان بود و اسناد این اقدام در شهرداری وجود دارد.

سگ‌هایی که دارای بیماری حاد، عفونی و واگیردار بودند، به صورت یوتانزی(لغت Euthanasia از دو جزء یونانی «Eu» به معنی خوب و «Thanatos» به معنی مرگ گرفته شده است) مرگ بدون درد آنها را از بین می‌بردند. ابتدا آنها را بیهوش کرده و سپس می‌کشند و لاشه آنها را داخل لاشه‌سوز می‌انداختند.

عقیم سازی سگ ها باردار بعد از تولد فرزندان

سگ‌های سالم که باردار بودند را نگه می‌داشتند تا فرزندان آنها متولد شوند و سپس آنها را عقیم‌سازی می‌کردند. سگ‌های نر نیز عقیم‌سازی شده را هم نگهداری می‌کردند تا NGO‌ها و حامیان سگ بیایند آنها را از مراکز تحویل بگیرند.

پختن غذا برای سگ‌ها در آراد کوه

در این مرکز عقیم‌سازی آشپزخانه‌ای وجود داشت که برای سگ‌ها سیب‌زمینی، هویج، گوشت، پای مرغ درست می‌کردند و در دوره نقاهت به سگ‌ها می‌دادند و همچنین  واکسن و شست‌وشوی هفتگی سگ‌ها انجام می‌شد.

معمولا 45 روز تا 3 ماه سگ‌ها را در مراکز عقیم‌سازی نگهداری می‌کنند و بعد از اینکه کاملا سلامت خود را به دست می‌آوردند آنها را در شهر رها می کنند.

مدت‌ها از این مرکز خبری نبود تا اینکه چند روزی است در فضای مجازی خبری مبنی بر معدوم کردن سگ‌ها توسط سرنگ‌های اسیدی دست به دست می شود.

مدیران شهری به این امرابتدا  واکنش نشان ندادند و در نهایت غلام محمدی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری اعلام کرد که این تصاویر مربوط به سال 96 است.

با توجه به اینکه این تصاویر مربوط به سال 96 است اما محمدی تأکید کرد که پیمانکار و مدیر حوزه کنترل حیوانات شهری را عزل کرده‌اند.

 پورمحمدی مدیر حوزه کنترل حیوانات شهری  سال هاست که در  این مرکز مسئولیت داشته است و گفته می‌شود که وی یک ماه پیش سکته کرده و از کار کناره‌گیری کرد اما دوباره چند هفته پیش  منصوب شد.

در خصوص این اتفاق تماس‌هایی با حمیدرضا تحصیلی مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل داشتیم ولی وی در بستر بیماری است. اما مهدی هوشیار معاون هماهنگی امور مناطق شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس، گفت: من در آن دوره مسئولیتی نداشتم در حال حاضر هم مدیرعامل در بستر بیماری است و برخی مواقع بنده پاسخ می‌دهم.

نگهبان اخراجی این فیلم را گرفته است

وی در پاسخ به این پرسش که بر اساس چه معیارهایی اعلام می‌شود این فیلم متعلق به سال 96 است،‌گفت: یک نگهبان آنجا داشتیم که از این عملیات فیلمبرداری کرده است و البته یکسری تخلفات هم داشت که وی را بیرون کردند.

وی ادامه داد: این کارها را خودشان کردند ببینید چقدر آزادانه فیلم می‌گرفتند.

در همه جای دنیا سگ ها را با سرنگ می‌کشند

وی در پاسخ به این پرسش که با سرنگ اسیدی در حال معدوم کردن سگ‌ها بوده‌اند،‌گفت: سرنگ اسیدی نیست اما در همه جای دنیا با سرنگ سگ‌ها را می‌کشند و به آن مرگ با ترحم می‌گویند و این کار قانونی است.

البته در آمریکا سگ ها را در داخل بشکه گاز خفه می کنند

 معاون هماهنگی امور مناطق شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران ادامه داد:‌البته بحث معدوم کردن سگ‌ها توسط گاز هم وجود دارد یک بشکه 220 لیتری که سگ را داخل آن می‌اندازند  و خفه می‌کنند که البته از معدوم کردن سگ‌ها توسط سرنگ بدتر است لبته این کار در آمریکا انجام می‌شود.

پاسخ آقای معاون در خصوص اینکه این فیلم برای 2 سال پیش است

وی دوباره در پاسخ به این پرسش که بر چه اساس شما بگویید این فیلم برای چند سال پیش است؟ گفت: محیط و رنگ‌آمیزی عوض شده است البته من الان نمی‌توانم دقیق بگویم چون در آن زمان مسئولیت نداشتم.

رنگ لباس کارگرها تغییر کرده است

البته پورمحمدی مدیر حوزه کنترل حیوانات شهری به خبرنگار فارس گفت: این فیلم برای دو سال پیش است و رنگ لباس کارگرها و رنگ‌آمیزی محیط و جداول تغییر کرده است.

برخی مسئولین شهری معتقد هستند که انتشار این کار یک بازی رسانه‌ای در فضای مجازی است و می‌خواهند مدیریت شهری را به حاشیه بکشانند و نگذارند مسئولان فعلی کار خود را به درستی انجام دهند.

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در این باره به خبرنگار فارس گفت: متأسفانه یک فضایی در حوزه رسانه‌ای در فضای مجازی حاکم شده است و به دنبال این هستند که شهرداری و شورا را به سمت و سویی بکشانند که از کار اصلی خود باز بماند و بحث سگ‌ها یکی از این موارد است.

ظرافت رئیس ساماندهی مشاغل برای جمع آوری سگ های ولگرد

وی با بیان اینکه رئیس شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با ظرافت برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تلاش می‌کرده است،‌گفت: در این زمینه انجمن حمایت از حیوانات نیز همراهی کرده است.

خداکرمی با تأکید بر این موضوع که این فیلم مربوط به گذشته است،‌گفت:‌ این کارها وقت و انرژی ما را تلف می‌کند.

ما پرسیدیم گفتند این فیلم برای قبل است

وی در پاسخ به این پرسش بر اساس چه معیاری می‌گویید این فیلم برای قبل بوده است، گفت:‌پرسیده‌ایم به ما گفته‌اند برای حال نیست. باید کسی که فیلم را منتشر کرده مستند بگوید. درست است که موضوع حیوانات هم جز اولویت‌های ما است اما موضوعات مهمتری وجوددارد که باید شهروندان آن را از ما مطالبه کنند.

وی به موضوع سگ‌ها اشاره کرد و گفت:‌باور کنید ظلم به مأموران خدوم شهرداری تهران است که در حوزه حیوانات ولگرد کار می‌کنند اگر واقعاً منتشرکننده اولیه فیلم صادقانه بگوید که این فیلم برای چه زمان و مکانی بوده ما با خاطیان برخورد می‌کنیم حتی اگر شهروندان می‌بینند در جایی حق مردم و یا حق حیوانات ضایع می‌شود حتما با مستندات گزارش دهند و ما موضوع را بررسی می‌کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: ما نمی‌دانیم این فیلم برای چه زمان و چه مکانی بوده است.

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست فیلمی که در فضای مجازی مبنی بر کشتن سگ ها منتشر شده است برای چه زمانی است و مسوولان شهری هم پاسخ قانع کننده ای در این زمینه نمی دهند اما آنها معتقدند که کشتن سگ با سرنگ در تمام دنیا قانونی است و رخ می دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 4
  • فرزان IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    39 82
    لعنت به تک تک تون انشاا... همین بلا سر عزیزانتون بیاد به حق علی که با حیوانات سرزمین من شما جلادها چه کردید خدا ازتون نگذره
    • NL ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      57 45
      بمیربابا پس اون بچه ایی که توقشم دستش وسگ گاز گرفت الان فلجه رو ننه تو میاد دیش ومیده ... حیوان الان مشکل ما اقتصادی اگه شما دزد تشریف دارین از روشکم سیری سگ بازی میکنین به خودتون مربوطه.. سگ بازی با فرهنگی نیست یا باکلاسی قبول دارم با حیوانات باید درست رفتار کرد ولی وقتی زیاد میشن باید باهاشون برخورد کرد . به خاطر یه مشت احمق سگا با گله های 15 یا 16 تو کوچه ها ولون خدایی نکرده به بچه کسی حمله کنه تو هم تو قتلش شریکی. قاتل
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      30 15
      الان انگار مشگل مملکت یک مشت سگ هار و وحشی ولگرد هستند که جز پخش بیماری و پاچه مردم رو گرفتن به هیچ دردی نمی خوردن مگه شهر جای سگ هست !؟ باید این موجودات مضر نابود بشن .
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      24 13
      فقط یک بیمار روانی انسانها رو بخاطر خلاص کردن شر سگهای هار ولگرد لعنت می کنه .
    • LB ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      19 9
      اوووو وحشی. تو که این بلا رو برای آدمیزاد میخای که از اون آدمیزاد وحشی تری
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      18 16
      لعنت بر پاگان های سگ و گربه پرست
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      12 5
      خب نشونی بده همه رو بیارن در خونه ات پولشم ما میدیم تو نگه داریشون کن وگرنه خفه خون بگیر
    • رضا US ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
      4 2
      لطفا به جای نفرین و لعنت طرح ارائه بدید. از مردم خواهش کنید این حیوانات زبان بسته را وارد زندگی شخصی خود نکنند. بخشی از این سگها توسط همین خانواده ها رها میشوند.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    18 8
    این سگ های بیماری زا و هار ولگرد هم در شهر و هم در محیط زیست مضر هستن تنها بدرد باغ و دهات و گله ها می خورن مگرنه در شهر موجب آزار انسانها و در حیات وحش موجب آزار پلنگ و یوز و سایر موجودات هستن .
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    6 1
    معمولا 45 روز تا 3 ماه سگ‌ها را در مراکز عقیم‌سازی نگهداری می‌کنند و بعد از اینکه کاملا سلامت خود را به دست می‌آوردند آنها را در شهر رها می کنند.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 8
    در این مرکز عقیم‌سازی آشپزخانه‌ای وجود داشت که برای سگ‌ها سیب‌زمینی، هویج، گوشت، پای مرغ درست می‌کردند و در دوره نقاهت به سگ‌ها می‌دادند و همچنین واکسن و شست‌وشوی هفتگی سگ‌ها انجام می‌شد.
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    16 6
    بجای رها کردن این سگ های ولگرد در شهر که موجب سلب آسایش شهروندان بشوند آن ها رو به چین صادر کنید تا ارزآوری هم بشود و از جیب مردم گرسنه هم 3میلیارد خرج یک مشت سگ نشه .
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    20 19
    الان دوباره قوم توتمی سگ پرستان در دفاع از سگ ها گریبان چاک داده و فریاد من سگ هستم سرخواهند داد ، بهتر هست شهرداری به هریک از ایشان چند قلاده سگ دهد تا بجای اولادشان سرپرستیشان کنند .
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    21 5
    من نه سگ بازم نه سلبرینی نه گربه باز ولی خب این سگها گناه دارند انسان که هسنیم راهش این نیس
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    13 7
    سگها بدهکار شدند ...خخخ
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    7 5
    دست بالای دست بسیار است. بکشید ما را
  • یک سلبریتی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    12 6
    ما هم یک س' هستیم ما را نکشید
  • یک سلبریتی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    15 9
    ما هم یک سگ هستیم ما را نکشید!
  • لیلا سادات BG ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    3 10
    بیت المال را چرا هدر میدین. همون گاز خوبه. خفه کنید بسوزونیدشون. یا دفن کنید. خیلی خطرناکن. بیماری هاری درمان نداره
    • ... IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      0 0
      واقن خاک تو سرت کنن تو انسان نیستی حیف واقن ک متاسفم با امثال تو شدیم 80 میلیون...یه مشت ادم به درد نخور خودخواه.مضر تویی.تویی ک دنیا رو نابود میکنی
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    12 3
    خیلی موجوات پلید و جن و ابلیس صفت هستید که با موجودات زنده بد رفتار میکنید
  • حمید IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    4 16
    من یکبار تو شب و توی بزرگراه با سرعت زیاد با یک سگ ولگرد تصادف کردم و ماشینم داغون شد. پدرم درآمد. اگه تجربه من رو داشتید از معدوم کردن سگهای ولگرد به هر شکلی حمایت میکردید.
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
      4 2
      خیلیها در جاده ها با گاو و شنر و گوسفند برخورد میکنند باید اون جانورانو معدوم کرد؟ مسلما خیر باید جاده ها رو اصلاح کرد و مثل ادم رانندگی کرد
  • DE ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    6 2
    با تشکر از تروریست های جمهوری اسلامی بابت انتشار این مذخرفات که بگن با این کار خیلی به سگ ها لطف کردن و آمریکا جنایتکار هست. در آخر هم بد نبود چند شعار مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و بحرین و .. می دادید
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    11 1
    ميتوانندسگ ها رانگه دارندتربيت وتكثيروصادركنندواين شدنى است
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
    0 0
    . البته این موضوع مثل سایر موارد در ابتدا با انکار از سوی مسئولین مواجه بود اما بعد از ساعتی توسط یکی از اعضای شورای شهر تایید شد. پ.ن : سگهای بیگناه هم خونشون رقیق بودهیا شاید خودکشی کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس